Meglepődve állnak az utasok, a lakosok, a civilek és egyes szakemberek Volánbusz Zrt járműpark kezelési és frissítési politikája előtt tudtuk meg a Buckai Szövetség Egyesülethez fordulóktól. Érdekes statisztika ugyanis az, hogy például a Csepel sziget vonatkozásában a járműpark idős és kopott a Volánbusz saját vonalain (természetesen tisztelet a kivételnek), míg az alvállalkozói vonalakra hitelt vettek fel és újat adtak!
A kiindulási alapokat a képen is látható járművek adják! Hiszen bár más a színűk, papíron más szolgáltató menetrendjébe és díjszabásába tartoznak, de mindkettő buszfajta a Volánbusz Zrt tulajdona és a Volánbusz Zrt alkalmazottjai vezetik, valamint a Volánbusz Zrt tartja karban. De míg a BKK vonalhálózatába alvállalkozásban működtetett vonalak (ilyen például a 38-as, 238-as, 279-es, 280-as) teljesen újak, addig a saját vonalakon üzemeltetek átlagkora jóval a 10 - 15 éves életkort meghaladja szakértők szerint.
A járműpark beszerzésére azért a Volánbusz Zrt kellett a kékbuszok esetében nekünk nyilatkozó buszsofőrök szerint, mert a BKV hálózata el van adósítva! Az nem tud hitelt felvenni és ilyen irányú pályázaton indulni. A Volánbusz Zrt azonban a beszerzésekkor hitel és veszteség mentes. Egy olyan vállalkozás és közlekedési társaság, amely nemcsak tradicionális, de amely tud hitelt felvenni és tud pályázni!
A kérdés csak az, hogy megfizeti-e a BKK – BKV páros azt, hogy a Volánbusz Zrt önmagát adóságba verte? A szolgáltatásokban, akár az árban hol jelentkezik ez és hogyan az utasok és a lakosok vonatkozásában? S ha már eladósították a Volánbusz Zrt-t is ezzel az új járműparkkal a BKK vonalakra ebben az esetben nem kellett volna-e a hitel egy részét úgy kérni, hogy jusson új busz és járműpark frissítés saját Volán vonalaira is?
Csizek Csaba
Buckai Szövetség Egyesület
elnök
06-70-70-15-911