Buckai Szövetség Egyesület

Szigetszentmiklós: Sikeresen zárult a bicikli túra és rengeteg pozitív üzenettel

2016. október 30. - Buckai Szövetség Egyesület

Pozitívan zárult és rengeteg előre mutató üzenettel az a bicikli túra, amelyet a Pest megyei LMP szervezett a Buckai Szövetség Egyesület segítségét is kérve! Pozitív, mert nem sűrűn fordul elő, hogy megkeres egy teljesen független civil szervezetet egy párt és azt mondja, hogy bár van itt emberem (itt jegyeznénk, hogy egy gazdasági ügyekben remeklő általunk a közéleti kitekintőben is kitűnő értékelést kapott helyi képviselő), de mégis kíváncsi vagyok a településre egy másik szemszögből! Ritka az, amikor egy vezetés nem azt mondja, hogy ő tudja a tutit, hanem kíváncsi a helyiekre, az ő problémáikra, hagyományaikra, életvitelükre, ünnepeikre.

A mai nap során ezen felkérésnek tettünk eleget és megmutattuk a legfőbb nevezetességek egy és javarészét és elmeséltük történeteiket! Így jártunk a Nemzeti Összefogás terén (amelyet sokan Kudarc térként ismerhetnek), a Bajcsy Zsilinszky üzletsoron, a Csónakos utca – Csépi út kereszteződésénél lévő szennyvízfordítónál (melyet két naponta tisztítanak és karbantartanak kivitelezési hibák miatt), ahogy jártunk a Bucka-tón. Utóbbi esetében megmutattuk mi és hogyan történt és rámutattunk arra, hogy sajnos nem takarították ki, így az még vár erre a területre, amely akár a város legnagyobb jövőbeni szabadtéri központja is lehet. Megmutattuk ezentúl a Csépi úti útszűkületet a Katasztrófavédelemnél, valamint a Taksonyi hídi természetvédelmi területet is. Rámutattunk arra, hogy milyen az ha magánterületre épül egy szennyvízfordító (Madarász utca) vagy egy játszótér mellé (Ádám Jenő sétány). Ott voltunk ahol a fordul és fordult a Csépi úti nagybusz! Rámutattunk arra, hogy miért fontos nekünk és miért lenne fontos a buszforduló is! De elmentünk a Kéktóra! Megmutattuk mekkora kincs és miért van veszélybe mind a mai napig! Legvégül, de nem utolsó sorban a Tanösvény és a kikötő egy részében gyönyörködtünk!

Kifejezetten jó érzéssel töltött el, hogy valakiket érdekel a kicsik, a függetlenek és a civilek szava is. Korábban, ha belegondolnak az Összefogás 2014-ben azt sem tudta mi megy az utcákon. Nem tudták, hogy ott vagyunk és nem tudták, hogy mit teszünk, aktuálisan miért küzdünk! Fontosabbak voltak a párt viták, a lista helyek és a pozíciók annál, hogy mit tesznek, vagy mit élnek az emberek! Ugyanez, ahogy látjuk Csepelen nem ilyen! Ott az Összefogás különböző pártjai időről-időre meghallgatják a lakosokat, foglalkoznak a problémáikkal és fórumokat szerveznek! Szigetszentmiklóson a FIDESZ is nagyon „okos”! Őket sem érdekli az, hogy milyen hatással van e városi élet az itt élők mindennapjaira! A megígért dolgok csak addig fontosak, amíg elhangzanak és a teljesítésük nem! Gondoljanak csak bele milyen ígéreteket éltek a Buckai Vízkárosultak! Halkan eláruljuk, hogy semmi sem teljesült belőle! Vagy gondoljanak az Áprilisban megígért 5. kis Bucka buszra! Se a Volánbusz Népligeti, se a Szigethalmi Igazgatósága nem tud róla, de még a sofőrök se! Ellenben, amit tettek azt valahogy senkinek nem ígérték meg! Nem ígérték meg, hogy csinálnak egy Kéktó elpusztítási tervet és veszélybe helyezik az egyetlen Szabadidő központot, amellyel e város rendelkezik, amely a város számtalan pontjának jó fekvésű, ahol annyi mindenki jól érzi magát és a legtöbb városi, közösségi élményeit szerzi! Ahogy nem ígérték meg azt sem, hogy a szegényeket, elesetteket, időseket 300.000 Ft-os vezetékes vízcsatlakozási díjjal fognak súlytani és egy egész várost a kutak leszerelésével! De képzeljék vannak olyan városok, ahol a FIDESZ-esek se ilyenek! Vecsésen például, ahonnan már annyi jót hallottunk a FIDESZ-esek emberi arcot mutatnak, amely itt sem ártana! Illetve vannak Szigetszentmiklóson is ember arcú FIDESZ-esek, de közülük egy sincs a testületben! A JOBBIK, mint olyan darabjaira hullott Szigetszentmiklóson az állítólagos rengeteg belső viszály miatt! De máshol például úgy tudjuk összetartanak vagy felvállalnak pozitív kezdeményezéseket! Ilyen például Csepelen a szennyvíz telep melletti veszélyes anyagok tárolása, szállítása, amelyet METRANS jelent. Viszont, aki Szigetszentmiklóson volt JOBBIK-os és független (Dr. Barabás Botond) rengeteg fontos ügyet felvállal és harcol a megoldásáért is!

Jól látható, tehát hogy bár ugyanazon pártokról beszélünk, amelyeken belül az emberek nyilván azonos ideológiákat vallanak, mégis egy ugyanazon párt embereit különböző településeken más és más tevékenység jellemzi! Mi, pedig csak azokat az embereket, személyeket, kezdeményezéseket, párt alapszervezeteket tudjuk támogatni, amelyeknek fontosak az emberek, akiknek fontos Szigetszentmiklós, fontos a Bucka és terület fejlődése!

Hisszük azt így, hogy a probléma nem párt függő! Hogy a másfél sáv széles két irányú út, amelyen járda sincsen ugyanúgy probléma minden embernek bármilyen ideológiába is higgyen! Így probléma mentén kell összefogni mindenféle ideológiától függetlenül! S annak megoldására kell szerveződni!

Reméljük, hogy megéljük, hogy a pártok, szervezetek Szigetszentmiklóson 2019-ben és előtte már nem csak üres igéretekkel, lózungokkal keresik meg az embereket, amelyek mögött sem ötlet, sem semmi nincsen, ahogy a megvalósításra szándék sem, hanem olyan emberek, pártok, szervezetek, akik tudják mi a probléma és hogy hogyan oldják azt meg!  Szerintünk nem érdem például, amit a mostani többség hangoztat, hogy régóta vannak ott és ezért érdemelnek bizalmat! Szerintünk szégyen, hogy egy város minimális fejlődését se tudták elérni ennyi idő és ennyi ciklus alatt! Szégyen, hogy úgy ülnek ott többségi képviselők immáron sokan több, mint vagy közel 20 éve, hogy a területük háborús viszonyokat idéz, miközben a Határ úton rendszeres a fekália áradat!

Köszönjük így a Pest megyei LMP-nek, hogy emberi arcot mutatott és hogy fontosak számára a lakosok, az emberek! Reméljük azt, hogy ezt a mentalitást sokan követik és ezt az üzenetet!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.