Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Közvágóhíd Projekt - Közlekedési terv

2016. szeptember 30. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Miniszterelnökség!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Fővárosi Önkormányzat!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

és

Kedves Barátaink!

 

Az elmúlt hetek és hónapok során számtalanszor kerestük meg Önöket akár a Csepeli HÉV fejlesztési lehetőségével, akár a Ráckevei HÉV fejlesztési lehetőségével, akár a Kisdunai hajózás újjáélesztésével, felfejlesztésével kapcsolatban! De megkereséssel éltünk amiatt is, amikor megláttuk és megértettük, hogy az Olimpiai terv a Közvágóhíd, a Soroksári út és az általunk is használt déli területek közlekedési lehetőségeinek ellehetetlenítését vetíti előre! Mintha a terveket elkészítők nem ismernék az itt fellelhető közlekedési viszonyokat, fejlesztési lehetőségeket és körülményeket!

 

Hangsúlyozzuk, hogy nem vagyunk önmagában véve az Olimpia terve ellen, ha az racionálisan, költséghatékonyan és önmagán túlmutatóan jön el. Ahogy az Olimpiai faluról készült látvány képrajzot szemléltük nem láttuk azt, hogy önmagán túlmutatna.

 

Nem éreztük azt, hogy a Soroksári út kettévágása, a Ráckevei HÉV száműzése, s ezáltal az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút megtorpedózása, a Dunavarsány, Délegyházi vasútvonal ellehetetlenítése, s ezáltal a déli területek közlekedési lehetőségeinek tönkre tétele hosszú távon bárkinek is jó lenne higgyen bármilyen politikai ideológiába!

 

Szerintünk és meglátásunk szerint ezt lehet kezelni költséghatékonyabban és előre mutatóbban. Ezt szeretnénk bemutatni Közvágóhíd Projektünkben!

Projektünk alapvetően abból indul ki, hogy az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút kivitelezését, a Kisdunai hajózás felélesztését az elkövetkezendő évek, évtizedek során meg kell valósítani, hiszen ez közjót és a közlekedés felélénkülését hozná el. Mindezt pedig úgy megvalósítva, hogy olyan közlekedésileg fontos utakat, mint a Soroksári út nem bántunk, de nem sértünk nagy szabású projekteket, így az Olimpia projektjét se, ha azok reálisak. Ugyanakkor projektünk során most meglévő házakat, értékeket és épületeket se gyalulnánk le az Olimpiai tervvel szemben, továbbá a Csepeli HÉV is megtudna maradni, tovább tudna fejlődni modernkori gyorsvasúttá.

 

A terv egyes elemeit nézve mi az alábbiakra jutottunk:

Ha lesz valaha Olimpia, akkor annak fő stadionját a Csepel északi részén található üres területre kell elhozni, s annak kiszolgálását kell megoldani, valamint annak elérését biztosítani. Erre szolgálna a 2-es villamos egy ágának (2B) meghosszabbítása a Kwassay hídon át és elhoznánk ide a 24-es villamost is. Ugyanakkor a Csepeli HÉV is megállna a saját vonalán és a közelben!

 

A lehetőség és egy kettős híd hatására, amely a sziget északi részén, de mégis a Kwassay hídtól délre átvezetne Újbudára és Ferencvárosra is átvezetne Közvágóhíd felszabadulna és így helyszíne lehetne hosszú távú terveknek!

 

Közvágóhídra ugyanis befut a Ráckevei HÉV és a HÉV fölött átível a Dunavarsány, Délegyházi vasútvonal hídja is. Mi azt a hidat még nagyobb ívűvé tennénk és Kőbánya alsó vasútállomáshoz hasonlóan a hídon vonatmegállót alakítatnánk ki. Ezáltal biztosítanánk átszállási lehetőséget a vonat és a HÉV között.

 

A 2-es és a 24-es villamost áthoznánk a Ráckevei HÉV oldalára, amelyek így először megállnának a Ráckevei HÉV mellett, s átszállás lehetne a vonatokra is, majd a 2-es egyik ága a Kisdunai hajóvégállomás partjára menne le, a másik ága a 24-es villamossal együtt az Olimpiai stadion mellé, ha az lesz.

 

A 2-es vonala így nem csak a Parlament és belvárosi dunapart szépségén át vezetne, hanem egy másik kincs feltárásához, a Kisdunához is oda vezetne.

 

A 24-es és a 2-es másik ága a Csepeli HÉV-vel együtt nemcsak kiszolgálná az Olimpiához eljutás lehetőségét, pláne ha a Csepeli HÉV elmenne föld alatt Kálvin térig, de azzal hogy Közvágóhídon vonat, villamos és HÉV átszállási lehetőség van és elmennek esetleges vonatok innen Kőbánya-Kispest vagy Ferihegy felé is jelentősen megkönnyíteni az idejutás tömegközlekedési lehetőségeit, amely az Olimpia, majd a Paralimpia 2 – 2 hetén is túlmutatna.

 

A Közvágóhíd ilyenkénti átalakítása, pedig mégegy dologra adna lehetőséget! Az OBI-val szembeni parkolása! Sok autós ugyanis itt Közvágóhíd környékén teszi vagy tenné le az autóját, hogy innen a belvárosba juthasson. Teszi mindezt azért, mert úgy látja és úgy gondolja, hogy innen talán és ide talán könnyebb eljutni. Így a Csepeli HÉV Auchan Szigetig történő első ütemű elvezetése mellett, ahova nagy parkolási lehetőségeket lehetne kialakítani a második nagy parkolási lehetőségeket a déli területeknek ide lehetne kialakítani részben a környezetvédelem jegyében is!

 

Bízunk abban, hogy jelen fejlesztési tervünkkel nem bántottuk senki önérzetét és meglátják benne azt, amely már önmagán is túlmutat. Bízunk benne, hogy eszerint módosítják terveiket és támogatják vele Csepel, Csepel-sziget lakosságát no és persze Dél Pestet.

 

KÖSZÖNJÜK!

 

Szigetszentmiklós, 2016. Szeptember 30

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1611753509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása