Tisztelt Nemzeti Adó és Vám Hivatal!
Tisztelt Nemzetgazdasági Minisztérium!
Tisztelt Közigazgatási és Elektronikus
Közszolgáltatások Központi Hivatala!
Tisztelt Nemzeti Infokommunikációs Szolgálat!
és
Kedves Barátaink!
Megdöbbenéssel és mély felháborodással észleltük immáron 1,5 – 2 hete azt a merényletet, amelyet az ügyfélkapu rendszere, s ezáltal a könyvelői társadalom ellen elkövettek! Míg eddig egyetlen bevallásra maximum 3 üzenet érkezett (észlelték a befogadást, elfogadó / elutasító nyugta, sikeres feldolgozási / javítási értesítő), addig most 10 – 15 vagy akár 20 is. 50 beküldött bevallás esetén így Önök képesek 500 vagy akár 1.000 üzenetet is küldeni, amely sokkoló és feldolgozhatatlan!
Ez nagyobb terrortámadás a könyvelői társadalom ellen, mint amekkora támadás az Iszlám Állam Európa vagy a világ bármely más pontja ellen hozhat! Súlyosabb csapás, mint amekkora Hirosima, Nagasaki vagy Csernobil lehetett!
A sokkoló és ezáltal feldolgozhatatlan üzenet áradat mellett ugyanis a könyvelői társadalom vagy egésznap az üzenetek szűrésén ügyködik, de akkor a bevallásokat ki fogja feldolgozni? Vagy töröl, de akkor pedig félő, hogy fontos információ, felszólítás, együttműködésre, egyeztetésre kérés vagy a vállalkozás létét, működését, jövőjét befolyásoló adat veszik el.
Ki fogja ennek a kárát
megtéríteni?
Annak az üzenetét természetesen vettük, hogy a könyvelő társadalom és kollégáink megkezdték a tárgyalásokat és felvették a kapcsolatot. Csakhogy azt is vettük, hogy 2016 Augusztusáig változás nem várható!
Tisztelt Hivatalok!
Az még legalább egy hónap! Addig van legalább egy járulék bevallás (07.12) és egy negyedéves / havi áfa, valamint cégautó adó (07.20) bevallási kötelezettség! Ilyen események, határidők mellett nekünk kötelező szenvedni?
Miért nem folyhatnak a tárgyalások úgy, hogy addig is és azonnal visszaállítják a korábbi kezelhető és használható állapotot?
Minek nekünk például arról üzenet, hogy az elfogadó nyugtát megnyitottuk? Tudjuk! Biztosan fontos volt azért tettük! Nem kell róla értesítés!
továbbá
A Nemzeti Adó és Vámhivatal ebben az évben bevezetett egy ún. adózói minősítő rendszert. Ebben jó adózókra, kevésbé megbízható adózókra és kockázatos adózókra osztották az adózók társadalmát. Ez a rendszer azonban maximum a Maksa Híradóba vagy a Tücsök és Bogárba való az alábbi példa által szemléltet rendszerhiba miatt:
Vegyünk két adózót! Az egyik több éve évtizede létezik (legyen A adózó), de az utóbbi 5 évben nullás bevallásokat ad be! Nem szeretne megszűnni, mert hátha egyszer újra éledhet! Hátha egyszer lesz egy nagy munka és újra! Ő neki ugye nincs adótartozása, ezért ő jó adózó!
A másik adózó (legyen B adózó) több millió forint adókat vall és fizet be havonta! De egyszer egyik hónapban, akár átmeneti likvidítási gondok miatt az egyik befizetéssel 10 napot késett! Ő már nem megbízható adózó!
Ezt komolyan gondolták? Egy mindig nullás bevallásokat leadó adózó jobb, mint aki milliókat fizet be havonta a költségvetésnek?
Kérjük, hogy ilyen teljesen hasznavehetetlen dolgokat ne csináljanak! Az erre fordított költséget és személyi állományt fordítsák annak képzésére, hogy akár a fiatal társadalom értse meg mit kell a vállalkozói világban akár terén tennie! Mire kell oda figyelnie és ügyelnie! Tanítsák meg, hogy a világ nem úgy működik, hogy ha NAV levél jön, akkor pánik van, ha Önkormányzati, akkor az kuka, hiszen az Önkormányzat adóügyosztálya is ugyanolyan adóhatóság!
KÖSZÖNJÜK!
Szigetszentmiklós, 2016 Július 8.
Tisztelettel:
Csizek Csaba
BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET
Elnök