Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Csepeli HÉV fejlesztése több részben - 1. A villamossá alakítás során, amit nem vettek figyelembe -TÉVHITEK -

2016. július 31. - Buckai Szövetség Egyesület

 

Tisztelt Magyar Kormány!

 Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

 Tisztelt Miniszter Úr!

 Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!

 Tisztelt Főpolgármester Úr!

 Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

 Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

 Tisztelt Polgármester Úr!

 és

 Kedves Barátaink!

 

Számtalan a Csepeli HÉV-vel kapcsolatos levelünk után megdöbbenéssel és őszinte aggódással tölt el bennünket a 137/2016 (VII.20)-ai kormányrendelet 7. pontja, amely a csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba integrálása projekt engedélyezési terveinek elkészítése nevet viseli.

 

Ugyanis ez a terv tovább visz egy nagyon rossz ötletet és tovább visz egy nagyon rossz vonalat, amelyet mindenképpen át kellene gondolni, figyelembe kellene venni!

 

Ez a terv, mármint a villamos hálózattá

építés terve 3 alapvető tévhitre épül:

 

1.   A leendő olimpiai pályázat keretében az Olimpia terveinek és épületének a Csepeli HÉV vonala útban van.

 

2.   A környező villamos vonalak a Csepeli HÉV-et kiváltó villamos vonalat el tudják vinni és egyáltalán nem túltelítettek, hanem üresek.

 3.   A Csepeli HÉV az egyetlen HÉV vonal, amely nem hagyja el Budapest közigazgatási határát így nem integrálható a MÁV-hoz, mint a többi HÉV vonal.

 

Hogy tisztán lássunk, nézzük sorra ezeket

a tévhiteket annak cáfolatában:

 

A Csepeli HÉV vonala nincs útba a leendő Olimpia tervének!

 

Az Olimpiai állom tervét bárki, ha megnézi, akkor számtalan épülete és elhelyezkedése a Csepeli HÉV vonalát keresztezi! Gondolhatná az ember és számtalan erre vonatkozó kommunikáció látott már napvilágot, hogy az Olimpia miatt kell legfőképpen a nagy utasforgalmat, a gyors eljutást és megbízható közlekedést biztosító térségi jelképnek, a Csepeli HÉV-nek megszűnni és villamossá alakulni!

 

Csakhogy a Csepeli HÉV az Olimpia tervének nem ellensége és annak megmaradása, gyorsvasút hálózatként történő fejlesztése, akár az Olimpia tervét még segítheti is!

 

Ha figyelembe vesszük ugyanis a sokszor lesöpört Észak-Déli Regionális Gyorsvasút tervét - amelyeket a tévhitekkel szemben nem kell egyszerre megvalósítani, hanem fokozatosan és szakaszosan, ahogy arra van keret és van lehetőség – akkor a terv első része azt mondja, hogy vigyük be a Ráckevei és a Csepeli HÉV-et Kálvin térig a föld alatt, mert ott metróhoz tud csatlakozni! Kálvin térre fut be a ma csak félkész négyes, de ide fut be a sokkal nagyobb jelentőségű 3-as metró. Az a 3-as metró, amelyet ha déli irányban meghoszabbítanak a repülőtérig, a Csepeli HÉV vonalát pedig föld alá viszik az Olimpiai épületeknek útban lévő részen, akkor egyetlen Kálvin téri átszállással a repülőtérről a leendő Olimpia helyszínére lehet érkezni ráadásul gyorsan és kényelmesen! Ilyet egy villamos nem tud biztosítani! A villamos nem tudja a gyorsaságot és nem tudja a valódi kényelmet se garantálni! Pláne nem egy átszállással a repülőtérről.

 

Így aki megfigyeli az Olimpiai tervezéseket és valóban Olimpiát szeretne Budapestre, valamint tisztában van azzal, hogy egy Olimpia csak akkor lehet sikeres, ha az általa elhozott fejlesztések a megrendezendő Olimpia időszakán is túlmutatnak függetlenül attól, hogy az Olimpiát valóban reálisnak tartja avagy sem, akkor jól láthatja a Csepeli HÉV megmaradása, korszerűsítése és gyorsvasút hálózatként történő fejlesztése sokkal inkább szolgálja egy esetleges Olimpia tervét, mint azt bármikor és bármilyen formában egy villamos megtudná tenni! Tehát, aki Olimpiát szeretne annak a Csepeli HÉV-et HÉV-ként kell fejleszteni!

 

A Környező villamoshálózatok nem

üresek, hanem túltelítettek! Egy esetleges

Csepeli villamosnak nincs helye!

 

 A Csepeli HÉV villamossá integrálásának kérdésében az egyik legmegdöbbentőbb tény, hogy nem veszik figyelembe a környező hálózatokat és környezetet. A Csepeli villamosról úgy beszélnek mintha minden környező villamos hálózat üres és forgalom nélküli lenne így bőven elbír egy ekkora forgalmat és ekkora néptömeget! Csakhogy ez nem igaz! A környező villamos hálózatok nemhogy nem üresek, hanem éppen hogy túltelítettek! Közvágóhíd például olyan átszállási csomópont ahova a Ráckevei HÉV hatalmas forgalma érkezik be! Ha ugyanehhez a Csepeli HÉV forgalmát is hozzáadjuk, akkor például ezen a ponton a tömegközlekedés igénybevétele ellehetetlenül a hatalmas néptömegtől és népáradattól.

A 2-es villamos innentől többnyire tele van! A 24-es villamos sem üres! Gyakran a villamosok sorban állnak, hogy visszafordulást nyerhessenek! Az 1-es villamos szintén nagy forgalmat visz és szintén nem üres! Ráadásul igen sűrűn közlekedik! Nem lehet rávezetni a Csepeli villamost anélkül, hogy a jelenlegi hálózat, a jelenlegi utasforgalom ne sérüljön! A 4-es, 6-os vonalával is ez a helyzet és az 51-es villamos vonalán pedig csak Mester utcát nem vették figyelembe! Ahogy nem vették figyelembe azt sem, hogy a jelenlegi kapacitást elszállítani képest a Csepeli HÉV-hez képest fele annyi utas forgalmat kezelni tudó villamosnak dupla olyan sűrűn kellene közlekedni, hogy ne sérüljön az utasigény, szokás és forgalom. Mégis hol férne el ennyi villamos a szigeten kívül? A mostani túltelített hálózatokon? Senki se értse félre, de az ötlet fizikai képtelenség! Hacsak a villamosok nem tanulnak meg repülni.

 

A Csepeli villamos tévhite, hogy tervezői a Budai fonódó villamosokból indulnak ki! Csakhogy míg a fonódó villamosokkal párhuzamosan Budán vannak busz vonalak, s egyes részen HÉV vonal, addig a Csepeli HÉV esetében más és párhuzamos alternatíva nincsen! Ha nem vállik be nem lehet másra átmenekülni, hanem a tömegközlekedésnek Csepelről vége!

 

Ebben az esetben pedig arról nem beszéltünk, hogy egy esetleges Csepeli villamos pontosan milyen utakat és milyen gyakran keresztezne! Ezt már egy korábbi nagy levelünkben kifejtettük és jelen sorozatunk egyik részében külön kifogunk erre térni, de csak a Soroksári út és a II. Rákóczi Ferenc út 50 másodpercenkénti keresztezése azt jelenti, hogy Csepelnek, Csepel-szigetnek és Dél Pestnek annyi! A Csepeli villamos terve ezt hozná el!

 

A Csepeli HÉV déli irányban agglomerációs járattá fejleszthető és a MÁV-ba integrálható!

 

Korábban már írtunk róla szintén egy nagy levélben, hogy déli irányban több ütemben meglehetne hosszabbítani a Csepeli HÉV-et. Az első hosszabítás terve Auchan Szigetig, tehát Szigetszentmiklós területéig vezethetne, amely ennek hatására agglomerációs járattá válni és MÁV-ba integrálható lenne! Majd későbbi pályázatokkal a vonal Lakihegyen, Halásztelken és a Szigetszentmiklósi pusztákon keresztül, a Sportcsarnokot is érintve Szigetszentmiklós Gyártelepig mehetne! Eddig erre bár nem kaptunk választ semelyik Hivataltól, de ilyen fejlesztésre hatalmas lakossági igény mutatkozik!

 

Így pedig már a Csepeli HÉV sem lenne csak budapesti!

 

Egy későbbi levél során majd részletesen Önök elé tárjuk újra ennek a déli meghosszabbításnak a tervét mint ahogy azt korábban is tettük, de bízunk abban, hogy bemutatásunk hatására a Csepeli HÉV-et HÉV-ként, gyorsvasútként fogják tovább fejleszteni és belátják azt, hogy a Csepeli villamos ötlete csak árt nekünk! S mivel árt, ezért ilyet nem kérünk!

 

KÖSZÖNJÜK!

 

Szigetszentmiklós, 2016 Július 31.

 Tisztelettel:

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                  BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                           Elnök

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr568925694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása