Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Bucka egyik bejárata - avagy - A Két lyukú híd 50 év alatt!

2017. november 05. - Buckai Szövetség Egyesület

Sokszor éri kritika a Buckai Szövetség Egyesületet, hogy bizonyos dolgokban nem látja meg a fejlődést, nem látja meg a szépet és nem érzékeli, ha valami változást hozott el. Az Egyesület ugyanakkor amellett, hogy tudja milyen változások érkeztek azt is tudja, hogy kellő odafigyeléssel és ugyanannyi anyagi ráfordítással mennyivel több és hasznosabb dolog lenne elérhető vagy esetleges felelős vezetés esetén (már ha lenne ilyen) mennyi minden érhető el. S mikor az elérhető dolgok és a valós teljesítések között hatalmasak a különbségek, akkor felemeli a szavát és igenis elmondja ez nem jó így, mert ennél több kell!

 

Jelen cikkünkben a Bucka egy örök problémáját, annak 50 éves fejlődését és ma is fennálló dillemáját mutatjuk meg! Azt, hogy a városrész egyik főbejárata a Csépi út két lyukú hídja mindeddig min ment keresztül, hogy jutott oda, ahol most tart és mi lenne talán a kérdés valódi megoldása.

 

Ahogy Önök is látják a bal képen a két lyukú híd 50 éve bár szintén bejárata volt egy fontos városrésznek, de se szilárd útburkolattal, se normális útviszonyokkal nem rendelkezett. Nem szorultak be alá az autók és nem csak azért, mert a Buckában ezidőtájt ilyen alig volt, hanem azért is, mert valószínűleg a képen is látható dagonyát nem sokan vállalták volna be. A dagonya 50 év alatt eltűnt. A föld utat szilárd burkolat váltotta fel. Akkor már fejlődést értünk el? Nem! Egyáltalán nem!

 

Még akkor sem, ha a jelenlegi állapot és az anno állapot között is volt időszak a maga problémájával! Mert volt idő, amikor bár ezt a szakaszt már szilárd útburkulat fedte, de híd alatti mélyedés csapadékvíz elvezető lefolyója nem bírta elvezetni az oda áramló nagy vizet, ráadásul még folyton be is tömödőtt és eldugult! Persze mindazok, akik ebben benne ragadtak anno sokat tudnának mesélni!...  Emlékszünk még volt egy Peugeot 206-os, aki bátor volt! Bele ment, de csak a teteje látszott ki és nem is tudott kijönni! Elmerült a tengerbe, amit aki csak tudott kikerült! Ez is megszűnt! Akkor fejlődtünk?

 

Fejlődés szerintünk, akkor és olyan helyen van, ha és amennyiben már azon a helyen megszűnt minden probléma! De a két lyukú hídnál nem szűnt meg! Mitöbb a régiek elhárításával és az új Buckai állapotokkal újabb lett!

 

Egyrészről a Csépi út a kéty lyukú hídnál a  Bucka egyik főbejárata, azaz főbejárata egy olyan helynek, ahol a múlttal ellentétben 10.000-en élnek. Mivel a kijáratok nem bővültek ez torlódásokhoz vezet csúcsidőben! Másrészről valami a híd magaságával nem stimmel! Hiába ugyanis kitáblázások a hely a folyton beszoruló kisteherautók miatt megkapta a giotin gúnynevet. Kezdünk élni azzal a gyanúperrel, hogy a táblán jelzett magasságnál kisebb lehet a távolság egyes viszonyokban és ezt nem helyesen mérték fel. Erre onnan következtetünk, hogy pár beszorult autó a hídon majdnem túljutott. Azt pedig, hogy ennyien ne ismernék sofőrként a saját méretüket és lehetőségüket és ilyen gyakran azt elképzelni se tudjuk! Szerintünk ennek a magasságnak az újra felmérésére a teljes híd tekintetében szükség lesz, mert szerintünk a kihozott adat meglepetést fog hoz a kitáblázásokhoz képest! Ugyanakkor szerintünk kevés a tábla! Ide fel kell húzni a hangérzékelős és magasságkorlátozó kapukat! Inkább az üvöltse el magát, hogy a magasság nem felel meg, mint hogy naponta 2 teherautót feszítsenek ki a híd alól több százezres kárértékekkel.

 

De a két lyúkú hídnak és környékének nemcsak ez a gondja! Egyrészről ugyanis a hévmegálló miatt sokan megállnak csak egy-egy pillanatra, mely csúcsidőben további fennakadásokhoz vezet, másrészről ott van egy tyúkólnak csúfolt taxi állomás, amely nem illik egy 40 ezres város képéhez, hiszen csak oda van dobva, a taxik pedig össze-vissza a félre eső földrészen parkolnak. Ha valahol a városban lenne egy normális taxidroszt 3-4 taxinak megfelelő félre eső hellyel, amely akár a Hong-Kong Áruháznál is lehetne és mehetne mellé a konténer épület, akkor a két lyúkú hídnak lehetne egy leálló sáva a Buckából kifelé menet, mely alkalmas arra, hogy az abban illetékes autók félre húzódjanak, a HÉV-vel utazók gyorsan kiugorjanak, miközben a forgalom is halad.

 

Egy város nemcsak attól lesz nagy, hogy egyre többen élnek benne! Attól lesz nagy, hogy megbirkozik a kor kihívásaival, megoldást nyújt és lépést tart a minimális kívánalmakkal! Ez volt hát a két lyúkú híd esete.

 

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8713174866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása