Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Városi Arculati kézikönyvre: A Buckai Szövetség Egyesületének első felszólalása és beszéde!

2017. augusztus 18. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Polgármester Úr!

Tisztelt Képviselő testület!

Mióta élek világéletemben Buckai, Szigetszentmiklósi voltam, vagyok és leszek! Amikor kicsiként felnőttem dombok, bokrok, valódi vidéki hangulat vett körbe engem és soha nem gondoltam volna, hogy Szigetszentmiklósból, a Buckából az lesz, ami lett! Régen amikor a Buckában elakartam jutni egyik helyről a másikra ezt hamar megtehettem! Mindig volt egy rövidebb út, egy kis erdős rész, egy tisztás és hamar a célhelyen termettem! Ma ezt nem tehetem meg, mert minden beépült, eltűnt az erdő, a zöld, a bokor a növény, zsák utca hegyek jelentek meg és egyes helyek csak hatalmas kerülővel elérhetőek! Régen volt kert! Oda állványt húzhattam fel, hordót tehettem rá és zuhanyozhattam a saját kertembe! Ma olyan ingatlanok vannak a Buckába, amelyre úgy adtak engedélyeket, hogy nem fér el rajta más csak a ház, de kert, autó beálló és garázs nem! Ma ha kerti zuhanyozni szeretnék a kertemben 12 ablak nyílik rám és látják, hogy mit teszek vagy mit nem! A saját kertemben sincs magánéletem! Mintha a Bucka a brazil pavellák, azaz túlzsúfolt nyomornegyedek szintere lenne! Ahol autók kényszerülnek az utcán parkolásra vagy a Hivatalnak köszönhetően parkolhatanának az út közepén vagy a  vizesárokba! Régen simán állatot tarthattam ma, ha az állatom nem parfümözi magát és nem néma biztosan megleszek szólva! Már nem tehetném meg, hogy kecske pásztorkodjak, mint kiskoromban! Régen 3 váltás ruhával kellett a Buckából közlekednem, mert a porban, sárban járva a legnagyobb óvatosság mellett sem tudtam megúszni, hogy ne koszos, hanem tiszta legyek! Ma nem kell váltás ruha csak egy Biblia, hogy a járdátlan főutak mentén való gyalogos közlekedést valami csoda folytán túléljem! Mert Szigetszentmiklóson az élet ott kezdődik, ahol a novemberben ültetett és mindig kifagyasztott növényeket meglehet látni! De ez már nem a Bucka területe!

Tudják az elmúlt években számtalanszor jártam a helytörténeti múzeumban és arra gondoltam legalább egy Buckai tárgyat lelek! Csakhogy a helytörténeti múzeumban egyetlen Buckai tárgy, emlék vagy hasonló dolog sincsen! Amikor arra gondolok, hogy városi arculat, akkor arra is gondolok, hogy kellene, hogy legyen!

Régen, amikor kicsi voltam különböző utakon mondjuk a Csépi útról a Dunapartra jutottam! Ilyen volt az Iglice utca, ahol az út közepét adták el vagy az a Csépi út az Éden utca és a Tűzoltó utca közötti szakaszon, ahol egy lejáró ösvény tűnt el!

Nem titok én egy Buckában és Szigetszentmiklóson is őshonos család tagja vagyok! Sosem gondoltam volna, hogy egy 1970-es években megtervezett és felajánlott a Bucka boltig tartó járdaépítés 2017-ig se valósul meg! Hogy egyes utcákban a Piller néniknek, a Geréknek vagy a Beczeknek ingatlan megvétel jár és pénz, míg számtalan ingatlantulajdonostól elvennék ingyen a telkének egy részét és költségbe vernék őket!

Szerintem a Bucka oly sok értéke közül a két a legnagyobbika a Buka-tó és a Taksonyi hídi duplán természetvédelmi terület! Sosem gondoltam volna, hogy a szennyezéseket nem viszik el! Hogy egy ormótlan domb fogja rontani az összképet, hogy nem közösségi térként gondolnak erre a valaha jobb sorsra hivatott helyre vagy hagynak parlagon és gondozatlanul egy Taksonyi híd környékét, egy csodálatos kincset!

És most csak a Buckáról beszéltem! A területről, amely a vidék hangulatából egy túlzsúfolt nyomor negyed lett, ahol például a Repkény utcai lakópark több száz háza eltakarítás nélküli sittre épült fel és a városban fellelhető Határ úti fekália árról, vagy a kihasználatlan nagy lehetőségről arról, hogy Szigetszentmiklós Magyarország virágkereskedelmi központja nem! Mert, aki szereti ezt a várost az nem hagy ki egy ekkora lehetőséget és a városba hozna egy mondjuk tavaszi, minden tekintetben egyedi virágünnepet! A városba és nem a Flóra Hungária területére!

Köszönöm szépen!

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4512759090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása