Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A BHÉV Zrt üdvözlése mellett a HÉV vonalak fejlesztésének kérése!

2017. január 14. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt BHÉV Zrt!

Tisztel MÁV!

 

Először is Üdvözöljük Önöket, mint a Szentendrei, Gödöllői, Csömöri, Csepeli és Ráckevei HÉV új üzemeltetőit! Valamint köszönjük, hogy nem éreztünk fennakadást, szolgáltatási színvonalromlást az átadás-átvételben.

 

Az elmúlt évek során számtalan esetben fordultunk a BKV – BKK pároshoz, mint üzemeltetőkhöz valamint a különböző Minisztériumokhoz, hogy változást, javulást kérjünk az általunk érintet vonalakra, valamint megosztottunk fejlesztési javaslatokat és észrevételeket!

 

Kérjük engedjék meg, hogy ezeket, mint társadalmi és érdekvédelmi szervezet ezentúl Önök felé tegyük meg!

 

Terveink és fejlesztési javaslataink között vannak olyanok, amelyek nagyobb volumenűek, nagy költségvetést és felkészülést igényelnek! Nyilván ezek tekintetében nem vagyunk naivak és nem azt kérjük, hogy rögtön valósítsák meg, hanem azt, hogy fokozatosan, ahogy a lehetőségek engedik! De azt mindenképpen kérjük, hogy legyenek ott a lehetőségek, a megvitatandó kérdések, tárgyak között, ahogy ezeket a vonalakat és amiként fejleszthetik!

 

Az elmúlt évek során számtalan fejlesztési lehetőség kérése mellett az eddigi üzemeltetőktől sikerült elérnünk a Szigetszentmiklós megálló két ágú lépcsőjének fejlesztését, az Őz utcai átjáró STRAIL rendszerűvé tételét vagy olyan engedélyeket, mellyel társadalmi összefogásban újra tudtuk festeni a Ráckevei HÉV vonal legforgalmasabb megállóját, hogy legalább 2009-ben széppé tegyük!

 

Szigetszentmiklós városrész Alsóbucka városrészének érdekeit védő szervezeteként, mi a Ráckevei és Csepeli HÉV vonalban vagyunk érintettek, hiszen lakóink Budapest irányában e két HÉV vonallal utaznak!

 

Ennek tudatában az alábbi kisebb és az alábbi nagyobb költségvetésű és volumenű fejlesztési javaslatokkal részletesen fogjuk Önöket keresni:

 

KISEBB VOLUMENŰ ÉS KÖLTSÉGVETÉSŰ:

 

·       Szeretnénk, ha megvizsgálnák annak megvalósítási lehetőségét, hogy hogyan kerülhetnének HÉV megállókba illemhelységek! Legalább településenként / kerületenként egy. A MÁV csoport többi vonalán ugyanis ilyen van az állomás épületekben, viszont nekünk a HÉV vonalak esetében ilyen nem nagyon van, illetve az 1 óra 20 perces menetidővel rendelkező Ráckevei HÉV esetében, amely egyébként a leghosszabb HÉV vonal elmondható, hogy nincsen! Ennek hatására egyes megállók és környezetük hemzseg az ürülékektől, amely nem vendégcsalogató és kellemes látvány, de nem is Európához méltó jelenség!

·       Szeretnénk, ha megvizsgálnák annak lehetőségét, hogy a Ráckevei HÉV vonal és Szigetszentmiklós Üdülő sor találkozására fénysorompó hogyan kerülhetne a biztonság érdekében.

·       Szeretnénk, ha megvizsgálnák Szigetszentmiklós megálló és Dunaharaszti Külső megálló között egy új megálló kialakításának lehetőségét, amely a Szigetszentmiklósiaknak évtizedek óta hallható nagy ígéret és sokan szeretnék!

·       Szeretnénk, ha megnéznék, hogy azokon a szakaszokon, ahol csak egy vágányos a vonal, hogyan lehetne két, azaz dupla vágányosra tenni! A kivitelezés persze nagy költség, de a tervezése, a megvalósítási lehetőség felmérése nem! Így szeretnénk kérni, hogy nézzék meg a Szigetszentmiklós és Dunaharaszti közti vasúti híd kétvágányossá tétele lehetséges-e (szerintünk igen, bár szűkösen), valamint Tököl és Ráckeve között egy második vágány kiépítése milyen költségekkel járna és milyen lehetőségekkel. Szerintünk járhatna ezen szakaszon járat sűrítési lehetőségekkel is, valamint  a déli meghosszabbítás lehetőségével is. Mindkettőre nagy igény lenne!

·       Szeretnénk, ha megnéznék, hogy hogyan lehetne akár a települési Önkormányzatokkal, akár a Rendőrséggel összefogásban köztéri kamerákat vitetni a legforgalmasabb megállókba ezzel is a további vandalizmust megelőzve!

 

NAGYOBB VOLUMENŰ ÉS KÖLTSÉGVETÉSŰ:

·       Talán Önök nem tudják, de sajnos Csepel sziget nemcsak egyre nagyobb népességű, de közlekedésében és tömegközlekedésében többnyire Budapest függő azaz igazán északról nyitott. Ezen tulajdonsága miatt zsákszerűnek is lehet tekinteni, mely esetében mivel a zsákba egyre többen vannak, ezért egyre szűkebbnek tekinthetőek a kijáratok. Meglátásunk és sok Csepel szigeti lakó és civil meglátása szerint is kellene nyitni a szigetről Délre és nyugatra. Hamarosan részletes tervet készítünk arra vonatkozóan hogyan is gondoltuk ezt a HÉV-ek vonatkozásában és déli irányban. Lényegét azonban már megtudjuk osztani! A HÉV Ráckevénél nyugatról határolná a várost és állna meg, majd átmenne Ráckeve és Adony között a Nagy Duna felett egy vasúti hídon és Adony vasút állomásnál becsatlakozni a vasúti vonalba, ahonnan Dunaújvárosig menne! Dunaújvárosról, aki Pécs, Szekszárd irányba szeretne tovább menni az is megtudja tenni, de aki Székesfehérvár és Balaton felé az is. Ezen utasok Dunaújvárosi átszállása a Fővárosi szakaszokat és viszonylatokat már nem terhelné. Ehhez persze szükség van a hálózatok és feszültségük eggyé tételére is, de mivel a HÉV vonalakat és jármű parkokat úgyis fel kell újítani ezért az egységesítés lehetőségét is ki lehetne alakítani!

·       Másik nagy volumen a Csepeli Hév déli meghosszabbítása! Ennek tekintetében először a HÉV Auchan szigetig, majd Halásztelken és Szigetszentmiklóson át Szigetszentmiklós Gyártelepig közlekedne! Olyan területeket fedne le, ahol nincs ma más csak közúti közlekedés és az is szűkösen! Így viszont páran letudnák tenni az autót egy kiszámítható és megbízható kötött pályás közlekedés reményében. Ez megint persze nagy volumen, de hisszük azt, hogy évek alatt és kislépések politikájában azért megvalósítható!

·       Ha és amennyiben a felújításoknak köszönhetően olyan HÉV vonal alakul ki, amely a vasútvonalakra történő átvezetést is engedi, akkor szeretnénk olyan járatokat kérni, amelyek óránként mondjuk egyszer a szerelvényt Kén utcánál a vasúthálózatra átvezetve a Keleti Pályaudvarra vezetik be!

·       Nagy kérdés továbbá az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút kérdése is! Mivel eddig a hálózatok a BKV- BKK páros kezében voltak a terv, hogy ez a vonal, melyet másként ötös metrónak is neveznek és a Szentendrei, a Ráckevei és a Csepeli HÉV összekapcsolásáról szól a Főváros alatt vajon továbbra is fennáll-e. Mi azt szeretnénk, ha igen! Nyilván persze ez is nagy volumen, de kislépések politikájába, tehát bizonyos időközönként egy-egy megállót tovább fúrva egyszer biztosan készen lesz! Első körben a vonalak Kálvin térre történő bevezetése meglátásunk szerint sokaknak és sokat is segítene! Kérjük ebbéli terv és szándéknyilatkozatuk!

 

Bízva abban, hogy bárhogy lesz, jobb lesz a HÉV vonalak mindenkori üzemeltetőivel engedjenek meg még egy-két kérdést:

 

Ø Reális-e az, hogy idővel a jelenlegi szerelvények helyett STADLER RAIL szerelvények legyenek, melyet sok helyen ígértek meg? Azok ugye halkak, alacsonypadlósak és kényelmesek!

Ø Miben tudunk mi civilek Önöknek segíteni, hogy a megállók, amelyek közül többel 30 – 40 – 50 éve nem törödtek szebb legyen? Hogyan tudjuk elérni, hogy ezen a vonalon való utazás a szemet is gyönyörködtesse!

 

Elnézésüket kérjük első, bemutatkozó levelünk talán kicsit hosszúra sikerült! Reméljük értik és érzékelik belőle építő szándékunkat és terveinket is! Nekünk a HÉV vonalak értéket jelentenek, melyeket óvni, védeni és fejleszteni szeretnénk, s köszönjük, hogy Önök is ezt teszik! Legalábbis mi hisszük, hogy ezt fogják tenni!

 

 

 

Szigetszentmiklós, 2017 Január 14

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3012124951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása