A Buckai Szövetség Egyesület ma elküldött levelét szeretnénk Önöknek bemutatni:
Tisztelt Nemzetgazdasági Minisztérium!
Tisztelt Nemzeti Adó és Vámhivatal!
Tisztelt Magyar Posta!
és
Kedves Barátaink!
Egyre több olyan vállalkozóval, olyan gazdálkodóval találkozunk, akiket megkárosított és tönkre tett a Magyar Posta!
Egyes Adóhatósági levelek esetében ugyanis a megküldést a Hivatal a postán keresztül küldi el. A két kiértesítés utáni át nem vételt követően, pedig a levél az Adóhatóságnak visszamegy, aki azt átvételi vélelmezéssel nyilvánítja átvetnek és érvényesíti az összes jogi szankciót! Ismerjük miért történik ez! Hiszen vannak olyan adózok, akik az át nem vétellel akartak korábban elkerülni bizonyos jogi szankciókat és következményeket!
Mi van azonban olyankor, ha a kézbesítést a Posta nem végzi el? Ha nem csönget be, nem hagy ott értesítőt és semmit sem tesz meg annak érdekében, hogy a címzett megtudja, hogy van-e levele? Mi van akkor, ha ennek ellenére a Posta visszaküldi a levelet? Ha annak ellenére, hogy nem kézbesített lepapírozza, mintha az kézbesített lenne? Mi van, akkor ha emiatt az el nem végzett kézbesítés miatt vállalkozások adószámát törlik, KATA-s egyéni vállalkozókat kidobnak a kedvező adózási lehetőségből? Hogyan lehet ezt bizonyítani és miért kell egy kézbesítő el nem végzett munkája miatt másoknak bajba kerülni, esetleg tönkre menni?
Csak az elmúlt időszakban ilyen problémákkal találkoztunk a Martonvásári Posta, a XIV. kerületi Posta esetében és korábban sokat panaszkodtak lakótársaink saját városunk Postája miatt is! Számviteli szakkollégáktól egyébként számtalanszor hallunk hasonló esetekről, szankciókról és országszerte előforduló kézbesítési kimaradásokról! Mintha a Posta egyes munkatársai nem mérnék fel munkájuk súlyát és jelentőségét!
Szerencsére ott, ahol egyesületünk levelet kap és kaphat ilyen esetekkel már nem szembesültünk, de félelmetes, hogy így tönkre lehet tenni embereket és cégeket!
Éppen ezért azzal a javaslattal élünk, hogy vagy a NAV alakítson ki az ügyfélkapun keresztül egy olyan adatbázist, ahol az adózó bármikor láthat bármilyen neki megküldött levelet, így az a posta miatt biztosan nem keveredhet el. Szerintünk ez mindenképpen célszerű lenne!
Továbbá és vagy kifejezéssel élve a Magyar Posta is egy olyan rendszert, ahol nem ragszámra, hanem magánszemély vagy cégnévre lehet lekérdezni, hogy milyen levelek vannak a nevén a Postán vagy hozzá útba!
Félő ugyanis amiről eddig nem beszéltünk, hogy a NAV-os leveleken kívül (amelynek következményét azért mindig megtudjuk és ezért is tudható, ha van) ugyanilyen bánásmódba részesülnek egyéb levelek is! Ha ez így van, akkor sokan sok és jelentős információtól, lehetőségtől, tájékozódástól esnek el, amely meglátásunk szerint helytelen!
Az áldatlan állapot felszámolásában nyújtott azonnali segítségüket előre is megköszönjük!
KÖSZÖNJÜK!
Szigetszentmiklós, 2016 Április 13
Tisztelettel:
Csizek Csaba
BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET
Elnök