Hosszú bizonytalanság után napvilágra került, hogy a három Budapest határát is átlépő HÉV vonal nemcsak a MÁV kezébe kerülne, hanem Stadler FLIRT szerelvényeket hoznának el a jelenleg futó 40 éves szerelvények helyett! A Buckai Szövetség Egyesület megvizsgálta, hogy ez egyáltalán lehetséges-e és a mik a feltételek!
Az Egyesület álláspontja szerint a Ráckevei HÉV-re a Stadler FLIRT vonatok teljes mértékben elhozhatók a pálya, az állomásépületek, peronok felújítása, korszerűsítése,a Dunaharasztit Szigetszentmiklóssal összekötő vasúti híd két vágányossá (mert épphogy csak, de elfér) és a Tököl Ráckeve közötti szakasz két vágányossá alakítása mellett! (Mi szeretnénk illemhelyiségeket is!)
Tudni kell, hogy a FLIRT vonat jóval gyorsabb és erősebb nemcsak korszerűbb és légkondicionált, alacsony padlós a jelenleg a vonalon futó szerelvényekkel szemben!
Ugyanakkor a FLIRT hosszabb is! Egy 3 kocsis HÉV szerelvény 53.433 mm hosszú, míg a FLIRT 3 részese 58.166 mm-t tesz ki! Ez közel 5 méter különbséget jelent, míg 6 kocsi változatnál hozzávetőlegesen 10 méter a különbség! Meg kell nézni, hogy ez elfér-e, vagy a megállókon kell bővíteni!
A jelenlegi HÉV-ek napjainkban egyszerre 726 - 748 embert tudnak elvinni csúcsidőben és megtelítve! A FLIRT 2 * 3 részes szerelvényként tud 728 embert elvinni, így tehát ezt kell kérnünk!
Az ötlet egyébként minden szempontból támogatható, hiszen alacsony padlós, légkondicionált és napjainknak megfelelően korszerű! Márcsak a megálló átalakításokon múlik, hogy mindenki igénybe tudja-e venni!
Meglátásunk szerint egyébként a FLIRT is lehozható a föld alá, így a majdani nagy tervnek, a 3 HÉV vonal összekapcsolásának és az Észak-Déli Regionális Gyorsvasútnak nem akadálya ez a szerelvény! Kérdés a tulajdonosok (például döntéshozóink) gördítenek-e akadályt a projekt és a HÉV-ek valamikori egyesülése elé!
Reméljük nem és ebben nagyon is bízunk!
- CsCs -
BSZ elnök