Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

VÉLEMÉNYEM SZERINT - Kardos István Általános iskola - AZ EGYESÜLET ELNÖKÉNEK VÉLEMÉNY ROVATA

2016. november 03. - Buckai Szövetség Egyesület

Az elmúlt napok során hideg zuhanyként ért, hogy Szigetszentmiklós város egyik nagy múltú iskoláját és elnézést a kifejezésért, de megcsonkítják! Azaz a helyi KLIKK kitalálja, hogy elveszi tőle a szakképzést! S elgondolkoztam rajta, hogy egy ilyen gárdától? De miért?

Tudják volt egy olyan időszak, amikor ebben a városban egyáltalán nem tudták ki is az a Csizek Csaba. Igaz! Most is vannak sokan még Szigetszentmiklóson is, akik nem tudják, de akkor még többen voltak! Nem volt igazán olyan, aki rossz híremet keltse és olyan se aki jót mondjon rólam! Csak simán egy kis szorgos munkás és Főiskolás voltam. Szürke, mint mindenki más! (Régi szép idők… Ugye?)

2007-et írtunk! Eljött a Főiskolai végzésem éve és a két szak és két diploma ugye nem működhetett szakdolgozat nélkül se! A közgazdászra a Főiskola legkeményebb tanárát Dr. Kemény Gábort választottam és egy nagyon részletes üzleti tervet írtam egy olyan vállalkozásról, egy olyan kiskocsmáról, amelynek nagyon jól megy! A szakdolgozat arról szólt, hogy a többlet forrásait hogyan használja fel! Érdemes-e valahol mégegy kiskocsmát nyítnia, bankba befektetnie, vagy a kiskocsma mellé vendéglőként kibővülnie. Az utóbbi lett a nyerő! Utána arra is tervet készítettem, hogy hogyan érdemes ezt megtenni! Úgy, hogy gyorsan lezárjuk az épületet és kibővítünk, de addig odaszokott vendégeket veszítünk, vagy úgy hogy nyáron bővítünk, a kocsma mellé sörsátrat telepítünk és a felújítás idejére oda szoktatjuk vendégeinket, amelynek hatására ők nem szoknak el és nem veszítjük el őket! Kiszámoltam melyik mivel jár és végül a sörsátras megoldás maradt! Az üzleti terv a Kodolányi János Főiskola legkeményebb tanára, mint belső konzulens mellett csodásan sikerült. A konzulens senkinek se adott ötöst! Nekem se! 1 pont kellett volna ahhoz! De míg a felülbíráló, azaz oponens mindenkit lehúzott addig nekem maximális pontszámot adott és olyan egy remek minősítést! A gazdász szakdolgozattal így nem volt gondom! Könyvelőként ezen a szakon dolgoztam! Volt már tapasztalatom!

A másik szak azonban másmilyen volt! Ez a kommunikáció szak! Választott témám a Gyermekreklám kontra reklám etika lett! Abból indultam ki, hogy vajon mennyire etikusak a gyermekeknek szóló reklámok és mennyire felelnek meg az előírásoknak is. Kiinduló pontom a Nesquik reklám volt és az a felhívás, hogy: „Igyál még egy pohárral és fogd rá a nyuszira!” Valamint, hogy mi ennek az üzenete! Nem titok ehhez a munkához a reklámok vizsgálata mellett a gyermekek felmérése is kellett! Az a felmérés, hogy mit néznek, milyen reklámokat néznek a gyermekek! Vajon nekik szól? Vajon jóra tanítja őket? Ahhoz, hogy ezt felmérjem több iskolát is felkerestem, de egyetlen egy mondott szinte ismeretlenül és elsőre abszolút igent! Ez az iskola a Kardos István Általános iskola volt és az ő igazgatója Dr. Kiss Anna! Nem tudta, hogy ki vagyok, de segített és segíteni akart! A felmérés persze az akkori időknek megfelelően a gyermekek által kedveltként a Peugeot reklámot és a katicabogarakat, valamint az „Apa kezdődik!” reklámot hozta ki topnak! Utóbbit vélhetőleg azért, mert attól a T. Szülők a falra másztak! Persze egyiket sem igazán a gyerekeknek készítették!

A lényeg, hogy segítettek nekem és tették ezt ismeretlenül!

Később számtalan gyermeket ismertem meg, aki a Kardos iskolában tanult! Láthattam, hogy az a hely nemcsak iskola, hanem egy közösség, ahol védelmező kis tyúkanyók vannak! Olyanok, hogy ha valaki igazán akar, akkor segítenek, felemelnek, védenek és tanítanak! Majd megint még később egy olyan alkalmazottam volt, igaz pici időre, aki ott tanult, aki oda járt és alapismereteit a közgazdász szakmáról ott sikerült neki elsajátítania! És tudják mit? Szorgalmas volt! Szuper volt! S ha tudom vissza is veszem, ha a cégem újra felfut vagy megtehetem! Aztán emlékszem arra, hogy középiskolás koromba ugyanarra a szakra, de egy évvel alám járt egy azóta is nagy barát, aki a Laci nevet viselte! A Kardosból jött! Szín ötös volt a középiskolai tanulmánya! Programozó matematikus lett az ELTÉN és egy olyan informatikus, rendszergazda, akiért ezer helyen kapkodnak, aki hihetetlenül kreatív és akinek az informatika terén nem létezik az a szó, hogy megoldhatatlan.

 Egy ilyen helyet akarnak megcsonkítani? Egy ilyen helytől akarják a szakképzést elvenni? Miért és hogyan?

Dr. Kiss Anna, aki sokszor mondja nekem, hogy: „Csabi élj! Legyen családod, boldogságod, szerelmed!” És tudják mit? Igaza van!...  Szóval már nem emlékszik arra, hogy mikor találkoztunk mi először az életben! 2007-ben ismeretlen voltam neki, de már 1996-ban egyszer sikerült nekünk találkozni! Akkor a Batthyány Kázmér Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola igazgató helyettese volt! Azt kérdezte tőlem a kis 14 évestől, hogy mely tantárgyat szeretem: Rávágtam, hogy történelem! És megkérdezte: Miért? Gondolkodtam! Nem tudtam! Csak szerettem! De ma már tudom! Rengeteg dologra és gondolkodásra tanít meg! Egy történet, amely olykor és sokszor ismétlődik! Ismétlődnek a motivációk, a reakciók és a reakciók által kiváltott következmények! Tudható az, hogy miből mi lesz, hiszen annyi mindenre már volt példa a történelemben!

De a történelemben, ha az oktatást, egy védbástyát megvédünk, ahol nemcsak oktatnak, hanem nevelnek megvédenek, akkor jót kapunk és értéket! De ha leromboljuk, akkor csak szegényebbek leszünk és sokkal nehezebb lesz megmutatni a tudásban és szorgalomban rejlő kincsünket!

Meglátásom szerint nem szabad bántani egy ilyen közösséget és a Kardosnak minden téren, így a szakképzés terén is tovább kell működnie és élnie kell!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1911927929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása