1996 és 2002 között napi szintű felhasználói voltunk, azóta pedig rendszeres utasai vagyunk a Csepel – Tököli busznak. A busz közlekedése a 90-es végén és a 2000-es évek elején József Attila telep - Csepeli HÉV távban nem volt több még csúcsidőben sem, mint 20 – 25 perc. Ma ugyanez 40 – 45 perc lett és csúcsidőn kívül 35 perc, azaz jelentősen megnövekedett a menetideje! De így és ebben a formában vajon mi lesz vele?
Az elmúlt évek során megnőtt térségünk lakoslétszáma természetesen és egyes települések nem fejlesztették az infrastruktúrát ennek megfelelően, hiszen döntéshozóik és tanácsadóik a feladathoz sajnos nem nőttek fel! Ilyen Szigetszentmiklós is!
De jelentős ingatlan eladások és népek kiáramlása vajon mit fog okozni a közlekedésben és tömegközlekedésben?
Napjaink világában jól látható, hogy aki csak tud és választhat a busz és a HÉV közül az a kötött pályát és ezáltal a megbízhatóságot választja! Csakhogy utasforgalom alapján szoktak buszokat közlekedtetni! S mint ahogy a Bucka busz utasforgalmának felmérése, mint mellékelt ábra is bizonyítja ezt nem igazán iskola időszakban és nem igazán csúcsforgalomban sikerül! A Volánbusz például a Bucka busz utasforgalmának felmérését az őszi szünetre tűzte ki! Hogy ez mennyire reális kép? Semennyire! Hogy miért nem hajnali 2-kor csinálta? Ki tudja! Mindkettőnek azonos lett volna az értelme és az értéke! De a lényeg az, hogy ha nem foglalkoznak a buszok közlekedésének menetidejével, közlekedési lehetőségeivel és ezáltal az utasok egy része más közlekedési alternatívákat választ, akkor a járat nem fejlesztésen, hanem leépítésen megy át és akkor tényleg nagy kérdés lesz: Vajon mi lesz vele?
Csizek Csaba
Buckai Szövetség Egyesület
elnök
06-70-70-15-911