Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Csepeli HÉV fejlesztése több részben - 3. Nyitás délre -Az első fázis - A Csepeli HÉV az Auchan szigetig

2016. augusztus 20. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

és

Kedves Barátaink!

 

2016.07.31-én egy sorozatot indítottunk meg, amelyben és több részben azt szeretnénk bemutatni mi lehet a Csepeli HÉV fejlesztése no és persze mi nem.

 

Előző részeinkben bemutattuk, hogy a vonal északi részein az Olimpiát is támogató abszolút fejlesztés az Észak-Déli Regionális gyorsvasút tervének is megfelelően egy az egyesített Ráckevei HÉV és Csepeli Hév bevitele a Kálvin térre, ahol ezáltal két metró vonallal is találkozna és ahhoz tudna csatlakozni. Ráadásul ebből az egyik vonal (M3) egy déli meghosszabbítással, akár a repülőtérig is elvihető ezzel, pedig egy esetleges Olimpia esetén a repülőtér és az Olimpiai falu egyetlen átszállással és kényelmes utazással lehetne elérhető! Ennél jobb alternatíva aligha létezhet! S ez a fejlesztés ebben a formában hosszú távon az Olimpián is túlnyúlóan tudja szolgálni az érdekeinket, azaz a Csepel-szigeten és környezetében élők érdekeit.

 

Bemutattuk azt is, hogy bár az 1800-as évek végén és az 1900-as évek elején hatalmas közlekedési újításnak számítottak a villamosok, s villamosoknak vannak ma is modern közlekedés fejlesztési alternatívái, azért minden modern és európai államban, városban a gyorsvasutakat részesítik előnyben. Ezek korunk valódi közlekedésfejlesztési lehetőségei. Lehet beszélni, akár Bécsről, akár Berlinről, akár Párizsról, akár Londonról is. Mégpedig azért, mert biztosítják kényelmesen, klimatizáltan, alacsony padlósan, biztonságosan és a lehető leggyorsabban az A-ból B pontba eljutás lehetőségeit. Persze vannak, ahol a villamos is nagyon jó! Olyan helyeken, ahol azoknak nincsenek fizikai akadályai. A Csepel-szigetet körülvevő pályák viszonylatában azonban (2-es, 24-es, 1-es, 4-es, 6-os, 51-es) és sajnos vannak, sajnos a fizikai akadályok fennállnak! A villamos hálózatra ráférni egy Csepeli villamossal ismerve túltelített hálózatokat jelentős kapacitáscsökkentés nélkül lehetetlen! Nem beszélve azokról a károkról, amelyeket okozna a Soroksári út és a II. Rákóczi Ferenc út villamos sűrűséggel történő keresztezése! Bár sokan nem értettek egyet álláspontunkkal a civilek közül, mégis sok szakmai szervezettel együtt úgy látjuk ez Csepel, Csepel-sziget és Dél Pest teljes közlekedési káoszba süllyedéséhez és az érintett térségek végéhez vezetne!

 

Mai részünkben az északi részekről áttérünk a déli bővítés lehetőségére! Mi mondtuk ki először, amelyet azóta sokan átvettek, hogy a Csepeli HÉV-et déli viszonylatban el kellene vinni modern, korszerű és klimatizált szerelvényekkel, gyorsvasút jellegben Auchan szigetig. Ez több szempontból is jelentős lenne:

·       Környezetvédelmi szempontból azért, mert egy kötött pályás és megbízható közlekedés biztosításával és könnyed elérésével az autók a városon kívül letehetők, s a belváros gyorsan és könnyedén elérhető.

·       Közlekedési szempontból azért, mert így ez a vonal is átlépné Budapest közigazgatási határát és ugyanolyan agglomerációs járattá válna, mint az összes többi vonal, így átveheti és fejlesztheti a MÁV.

·       Agglomerációs szempontból még további hosszabbítást irányozhatna elő és egy olyan csatlakozást, amely még az agglomerációnak is könnyen elérhető szemben a jelenlegi viszonylatokkal.

·       Szerelvények tekintetében pedig STADLER Rail vonatok lennének, mint a többi HÉV vonal ígért viszonylatában.

 

De hogyan nézne ez ki?

 

A Csepeli HÉV-et meghosszabbítanánk a II. Rákóczi Ferenc út mentén egészen a Tesco-ig. A Tesco mellett elmenne a vonal a hátsó gát útvonalra. A gát rendszeren keresztül egyenes ívben a Vízművek lakótelepnél tudna újra kijönni. Ott a II. Rákóczi Ferenc út alatt átjőve tudna bejönni az Auchan Sziget és a Bauhaus közötti területre. Itt egy végállomás tudna kialakulni addig, amíg egy újabb déli hosszabbítással nem visszük a vonalat olyan területekre (Lakihegy, Halásztelek, Szigetszentmiklós Sportcsarnok környéke), ahol bár sűrűn laknak mégis csak közúti közlekedés van, egyetlen központi úttal. Ha az bedugul a település, vagy településrész szinte elérhetetlen. Pontosan ezért kell oda egy megbízható és kötött pályás vonal. De erről majd részletesen írunk egy következő részünkben!

 

Erre az ötletre bár korábban is írtunk róla mindeddig nem kaptunk hivatalos választ! Pedig nagy szükségünk lenne a Kormány, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat, a Csepeli Önkormányzat, Pest megye, Halásztelek, Szigetszentmiklós és Szigethalom válaszára! Természetesen a Tesco-éval és az Auchan-éval együtt!

 

Bízunk abban, hogy belátják ez párt függetlenül mindannyiunk érdeke! S hogy e fejlesztés túlmutat a jelen koron és hosszú távon mutat előre!

 

Éppen ezért kérjük kiemelt átfontolását, átgondolását és támogatását is.

 

 

 

KÖSZÖNJÜK!

 

Szigetszentmiklós, 2016 Augusztus 20.

Tisztelettel:

 

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5710755900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása