Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

LEVÉL: A Magyar Kormányhoz fordulva - Kérjük a Csepel szigeti közlekedés átstrukturálását és élhetőbbé tételét!

2016. július 11. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Csepel szigeti érintett Önkormányzatok!

és

Kedves Barátaink!

Szigetszentmiklósiként, Buckaiként és lokálpatriótaként nem csak azok a környezeti körülmények határozzák meg létünket, életünket, amelyek ezen területen történnek, hanem azok is, amely környezetében, vagy amelyek által elérhető e általunk hőn szeretett terület. S úgy látjuk és úgy érezzük, hogy pontosan ez az elérés, amely Csepel-szigeti vonatkozásban egyre nehezebb!

 

Csepel sziget területén ugyanis több nagy város létezik, úgy mint Szigetszentmiklós, Ráckeve, Tököl, Szigethalom, Halásztelek! Sőt itt van Budapest egyik kerülete is, ahogy a szigeten több kisebb település is elhelyezkedik! Csakhogy közlekedési vonatkozásban olyan, mintha egy zsák lenne! Egy zsák, amelyben egyre többen vannak, s aminek emiatt egyre szűkebbnek tűnik a kijárata!

Tisztelt Magyar Kormány!

A Csepel szigetről Budapestre bejutni vágyóknak egyre korlátozottabb a lehetősége! Az M0-ás híd, a Taksonyi híd, a Gubacsi híd és a Kvassay híd jelenti északi irányba a kijáratot!

 

·        Az M0-ás 2 * 3 sávos, de mindig baleset tarkítja és oda eljutni a körúti állapotokat idéző dugóba kész csoda!

 

·        A Kvassay híd 2 * 2 sávos csakhogy nemcsak nagy forgalom terheli, hanem a Szabadkikötőt kiszolgáló és keresztező vasúti sínek is.

 

·        A Gubacsi híd 2 * 1 sávos és csúcsidőben hatalmas nagy dugó övezi.

 

A Taksonyi híd csak a Duna keleti partját köti össze a szigettel, s bár szintén egy kivezető kijárat 2 * 1 sávjával nem tud nagy csodát tenni!

 

A Csepel szigeten azonban egyre több ember él és egyre több ember van! Csak Csepel szigeti lakosként ismereteink szerint közel 200 ezer embert tartanak nyilván, s a Főváros közelsége miatt vélhetőleg ugrásszerűen fog tovább nőni ez a létszám, miközben a kijutás egyre nehezebb!

 

További problémát okoz a Duna nyugati felének el nem érése! Az M0-ás híd és az M8-as autópálya híd, vagy a Solti átjáró között kelet – nyugati viszonylatban beleértve a Csepel szigetet is nincs összekötő híd! A Csepel szigetieknek így csak hatalmas kerülőkkel érhető el a nyugati régió, mint például Székesfehérvár, Dunaújváros vagy Százhalombatta!

Fontos lenne ezen segíteni vagy ezen változtatni! Ezért kérjük Önöket annak átfontolására, megtervezésére és elhozhatóságára, hogy egy Majosháza – Szigetcsép – Tököl – Százhalombatta gyorsforgalmi útvonalat kialakítására mennyi az esély és mikor lehetne kivitelezni hidakkal együtt! Továbbá annak átfontolását is kérjük Önöktől, hogy hogyan lehetne a Csepel sziget északi kijutását élhetővé tenni, s bármely Csepel szigeti lakos számára megnyugtató színvonalúvá.

 

Felhívjuk továbbá a figyelmüket arra is, hogy Csepel szigeti vonatkozásban, s az itt élő közel 200 ember dacára a szigetnek nincsen vasúti közlekedése. Az amit a Csepeli és Ráckevei HÉV ad nagyon jó és korszerűsítendő, sőt Észak-Déli Regionális Gyorsvasútként tovább bővítendő és fejlesztendő, mert sokat jelent nekünk is és még számtalan embernek, de nem tekinthetőek vasútvonalnak!

 

Nem tekinthetők, hiszen a vasútnál most még lassabb és nem köt össze egy nagy várost egy másikkal! A HÉV vonalak, melyek jelenleg vannak csak a régiót kötik össze a Fővárossal, ahogy a Csepeli Hév az egyik kerületet a másikkal, agglomerációs igényeket is kielégítve! Csakhogy ahhoz, hogy valaki a szigetről elakarjon menni vasúttal Székesfehérvárra fel kell jönnie a Fővárosba! Miközben, ha a szigetnek lenne déli kijárata, akár a Ráckevei HÉV Dunaújvárosig elvezetésével együtt, akkor a közlekedés ezen téren sem zsák effektusba működne a sziget vonatkozásában.

 

Kérjük a nagy és folyamatosan bővülő Csepel szigeti lakosságra tekintettel fontolják meg gondolataink és soraink!

 

KÖSZÖNJÜK!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr28881490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cserna Gábor 2016.07.13. 17:58:19

A levéllel, mint ráckevei lakos, teljesen egyetértek. Néhány kiegészítést tettem volna csupán hozzá.
Ráckeve és a sziget déli része igen kevés munkahellyel rendelkezik, ezért hajnalban a lakosság nagyobbik része útra kel a főváros irányában. A közúti összeköttetés bármelyik útvonalat választva, rossz! Az 51-es főútvonal a colagyári kereszteződésben óriási dugót képez, nagy késéssel érhető el az M0, M51. Taksony, Dunaharaszti felé a feljutás még nagyobb rémálom. Aki a szigeti gáton lévő nadrágszíj utat választja, minden pillanatban az életével játszik, majd elérve a tököli repülőtérig vezető gerincútat, nem sóhajthat fel, mert az M0 végtelenül ostoba tervezői az elképesztő gépjármű áradatot egy körforgalommal fogták meg olyan mértékben, hogy a közlekedési káosz sokkal nagyobb lett, mint valaha volt.A drágán megépített, úgynevezett gerincút semmit sem segített a szigetnek, a kocsisor ugyanúgy több kilométeres, mint a régi "szép" időkben volt. Délután,hazafelé tartva az M0 lehajtó sávja a Csepel-Szigetszentmiklós útba torkollik, ahol a balra kanyarodás fokozhatatlan nehézséget okoz. A kocsisor az autópályáig torlódik fel. Aki nem hiszi, járjon utána! Ennél veszélyesebb kereszteződést egész életemben nem láttam, pedig 50 éve vezetek!
Aki a tömegközlekedést választja, két lehetőség van: Busz vagy a HÉV. A busz Ráckevére érve már tömve van, az okosabbak átvitetik magukat Kiskunlacházára, ott sűrűbben jár a Volán.
A HÉV vagonok kb 40-50 évesek, az ülések gyerekekre méretezettek. A kocsik állapota ettől függetlenül elfogadhatónak mondható, mert az igazi megpróbáltatást a sínek állapota okozza! A hullámvasút van egyesítve más vidámparkba illő, embert próbáló rodeóval.Most a hőség alatt a késés egy fertály óra, mert a teljes vonalon sebességkorlátozás lépett életbe! Nos ennyi röviden! Ha valaki ezt kibírta és még van kedve dolgozni, jutalomból akár minimálbéren is dolgozhat valamelyik cégnél, amelyiknek esze ágában sincs az üresen tátongó Ráckevei Ipari Parkban munkahelyeket teremteni! (...hiszen előtte okosan felmérték az M0-ra való feljutás nehézségeit)
süti beállítások módosítása