A Buckai Szövetség Egyesület immáron 6 éve küzd a Csépi úti autóbuszfordulóért, amely az egykori 685-ös, ma 684-es busz Csépi út nevű megállójával szembeni ingatlanon lehetne megvalósítható! 6 év alatt egy könyvnyi levelet írtunk a Szigetszentmiklósi Önkormányzatnak, hogy a nagy busz véglegesítése miatt van erre szükség, amelyre hatalmas nagy szükség és igény van!
A Bucka buszok története ugyanis 1998-ig nyúlik vissza! Ekkor érkezett a Buckába az akkor még csak Bucka busznak nevezett, később 685-ösnek átszámozott kisbusz, amelyre azonnal hatalmas igény jelentkezett! A mintegy 23 fő elvitelére kalibrált kisbusz az akkor 6 – 7 ezer fős városrésznek hamar kicsi lett és így könyörögtünk ki, így kaphatunk egy kisegítő nagybuszt csúcsidőkben és a Csépi útra! A nagybuszok kapacitása 84 – 93 fő!
Ez azt jelenti, hogy az eredeti járat egy kisegítő nagybusszal papíron 116 embert tudott elvinni! Tudjuk ennél sokkal többet vitt el és hatalmasak voltak a tömegnyomorok.
2009-ben, amikor mi megterveztük, kiharcoltuk és elhoztuk a Boglya utcának, ezáltal a Bucka nyugati felének a Bucka buszt a kapacitás egy újabb 23 fős busszal bővült, így 116 ember helyett 139 ember tudott kijönni a Buckából egy körön két kicsi és egy nagy busszal. Igaz ekkor már a lakosság létszáma is hozzávetőlegesen két ezer fővel megnőtt!
A Boglya járat is hamar túlzsúfolt lett!
Ezért 2010-ben nem csak a nagyjárat végelegesítését biztosító buszfordulón, hanem kis buszok kapacitásának növelésén is elgondolkoztunk! Ekkor fedeztük fel, hogy van olyan busz, amit csak úgy hívnak Mercedes Sprinter City 77! Ez a busz kalibrációja szerint és hivatalosan 47 embert tud elvinni! Elől és hátul dupla ajtós és hátul még tengelyes is! Nem szélesebb a jelenlegi kis buszoknál és nem is magasabb! Viszont hosszabb! Egy ilyen busz kettő jelenlegi kisbusszal érne fel!
A Mercedes Sprinter City 77-nek egyetlen hátránya van: Akkor 2010-ben 40 millió forintba került újonnan! Csakhogy azóta a nyugati országokba használtak ilyeneket és sok van a használat ellenére is jó állapotban! Vajon elgondolkoztak azon, hogy csökkentett áron vegyenek egy használt buszt ebből a szériából és kapacitással?
Majd kaptunk egy önmagát közlekedési szakértőnek nevező a közlekedéshez nem értő valakit! Első intézkedései között hozott még kettő kisbusz és elvette a nagybuszt. Így lett négy kisbusz nagybusz nélkül. Ez a négy kisbusz összesen kapacításában 4*23 = 92 embert tud elvinni a korábbi 139 helyett!
Miközben tehát nőt a lakosság létszáma és utazási igénye aközben, bár nőt a buszok száma, de a buszok kapacitása 47 fővel csökkent!
Hát ez a
tömegnyomor oka!
Ezért kellene a Csépi úti buszforduló
kialakítása és ezért kellene
a nagybusz vissza!
Az amiért 6 éve küzdünk és amit be is nyújtottunk!
Persze az Önkormányzat és az állítólagos közlekedési szakértő, valamint a Volánbusz tervez egy ötödik kisbuszt, de az a 92-höz képest megint csak 23 fős kapacitásnövekedést jelentene, amely akkor 115 főt tudna elvinni a korábbi kapacitás szerinti 139 helyett, ami még mindig 24 fővel kevesebb! A tömegnyomor tehát maradna!
Rá kell vennünk hát az Önkormányzatot és a Volánbuszt, hogy ne a meglátásunk szerint tehetségtelen Miklósi közlekedési szakértőre hagyatkozzon, hanem kezdjen kapacitást számolni és hozza vissza a nagy buszt és alakítsa ki a buszfordulót!
Csizek Csaba
Buckai Szövetség Egyesület
elnök
06-70-70-15-911