Buckai Szövetség Egyesület

1,8 milliárd hitel, 3 milliárd megtakarítás! Vajon mire elég ez valójában egy ezer sebtől vérző város esetében? Mi teljesülhet? Mi kampány ígéret?

2019. április 27. - Buckai Szövetség Egyesület

„Ezentúl lesz járda, a Buckai, a Lakihegyi, a Felsőtagi utak helyre lesznek hozva! Játszóteret biztosítunk a Buckának, meg orvosi rendelőt, óvodát, iskolát! Helyrehozzuk és megoldjuk a csapadékvíz elvezetést! Bucka parkot építünk és a Tanösvényt is helyre hozzuk, mitöbb Tanösvény 2-től sem állunk távol! Új testvér városunk lesz és csakúgy terjed a kultúra, ja és új ipari park, amely az iparűzési adóbevétel miatt olyan jó lesz a városnak, hogy hajaj!” S csak megy és megy az ígéret 2019-ben, az Önkormányzati választás évében!

Az ember, pedig elgondolkodik vajon valós ígéretek ezek? Teljesülhetnek? Megvalósíthatók ennyiből és kijöhetnek? Vagy nem szólnak másnak, mint az X reményének?

Nézzünk egy példát!

A Bucka park előmunkálatai rekultiváció nélkül minimum 200 millió forint! Rekultivációval, hogy eltünjön onnan a ciánnal és egyéb nehézfémmel, valamint szennyvízisszappal átitatott föld az nagyon sok milliárd forint, hiszen a Bucka-tónál is nagyobb területről beszélünk, melynek állítólagos rekultivációja 4,7 milliárd forintba került! Persze tudjuk mi lett az eredménye és ebbe ne is menjünk bele! Ez legalább 15-ször, 20-szor akkora terület!

A Buckában csak a Csépi út mentén történő járdaépítés csak a Bucka boltig megint több száz millió forint, ha a napjainkban ismert közbeszerezés morálra gondolunk! Az óvoda legalább 600 millió, s uganennyi az orvosi rendelő! Az iskola 1 milliárdot meghaladó költség szinte biztosan! A játszótér, ha komoly munkálatok előzik meg és komolyan vesszük, akkor akár 100 milliós tétel is lehet, míg a teljes város csapadékvíz elvezetésének megoldása vélhetőleg szintén több milliárd forintot felemésztő hatalmas probléma!

Az újonnan létrejövő Sámé hegyi ipari parknak kell rendelkeznie Önkormányzati biztosítékkal, s akkor még a Felsőtagra, Lakihegyre, Buckába ígért útjavításokról és egyéb fejlesztésekről nem is beszéltünk! Nem beszéltünk arról, hogy kellenek felújítások, karbantartások a város központjába és a két lakótelepre is! Nem beszéltünk arról, hogy hogyan nyissuk ki a ma zárt és erős közösséget alkotó Dujmó lakótelepet és parkot, hogy a város minden más részével együtt tudjon lüktetni!

Sokan kérdezték tőlünk, hogy mit szólunk ezekhez az ígéretekhez! Mi azt mondjuk, hogy legyen, de... Sámé hegy eljövetelét a Csepel szigeti kijáratok bővítése előzze meg! Új híd, új útvonal, új menekülési lehetőség a Csepel szigetnek! A Buckaparkot, pedig előzze meg rekultiváció! Rekultiváció, hogy egészséges helyre mehessenek az emberek, a gyerekek! Különben a majdani Buckai orvosi rendelő tuti tele lesz! Lehet ezért hozzák a parkhoz közel?

De tegyünk fel egy kérdést! Ezek az emberek, akik ma a várost vezetik, ezek emberek mit tettek az elmúlt 4,5 évben, ha csak ezt a ciklust vesszük? S mit tettek az elmúlt két évtizedet meghaladó képviselőség esetében? Értjük mi, hogy eztán eljön a Kánaán, de eddig akadályoztatva voltak talán? Bárki gátolta, hogy elhozzák ezt korábban és ne csak a választás évében? S azt is értjük, hogy sok probléma nem oldható meg egyik pillanatról a másikra, de az már nagy kérdés, hogy több mint két évtized vajon csak egy pillanat? S, ha nem, akkor a város állapotát mi indokolja? Miért néz ki úgy, ahogy? Miért küzd azokkal a súlyos problémákkal, amikkel a szomszéd települések már több évtizede nem? Hogy lett a Csepel – Szigetszentmiklós táv 20 perc helyett először 40 perc, majd egy órát is meghaladó menetidő kora reggel vagy délutáni időben és alapesetben?

Értjük, hogy Kánaán, de mi szeretjük ezt a várost nemcsak a kampány évében, s nemcsak akkor tettünk, teszünk és fogunk tenni érte! Mert, aki valamit szeret és fejleszt az mindenkor teszi ezt! Aki szeret és fejleszt az kis lépések politikájában él és folyamatosan halad előre! Előbb egy járda, egy játszótér, egy barter ügylettel megoldott útszélesítés a Katasztrófavédelemnél gondosan ügyelve a csapadékvíz elvezetés modernkori módszereire, aztán jöhet a többi is kis lépésekbe! Jöhet a közlekedési káosz felszámolása és jöhet a csapadékvíz elvezetés városi szintű megoldása! De fokozatosan, minden évben bemutatott valós és nyomon követhető fejlesztéssel és egyszer kész lesz! Egyszer szép lesz! Nemcsak a választás évében!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

Szigetszentmiklós az elöntött város - Hogyan jutottunk idáig! - 2. rész

Állok csak simán egy raklapon valahol a Banán utca közepén, a Buckában Szigetszentmiklóson. A víz a térdemig ér és nem értem: Szigetszentmiklóson csapadékvíz elvezetés miért nincsen!

Ez volt a gondolatom azon a bizonyos 2010-es szeptemberi napon, amikor a természet különösen felhívta arra a figyelmet, hogy szülővárosomnak mennyire nincs csapadékvíz elvezetése, s az mennyire kezeletlen! Ez volt az első igazi nap, amikor ráébredtem, hogy ezzel valamit kezdeni kell!

Mint Önök is tudják nem régen egy cikk sorozatba kezdtem, melynek címe: Szigetszentmiklós az elöntött város – Hogyan jutottunk ide. Az első részben azt fejtegettem, amely 2010-től 2013-ig történt meg! A lakosság hibáztatása, a probléma kinevetése, a fertőzés veszély elbagatellizálása és semmibe vétele volt az, amivel jellemezhető volt ez az időszak! Aztán eljött 2013, amely sok mindenen változtathatott volna! Az addigi cég jelentős terhet vesztett, hiszen már nem tartozott hozzá a városi szennycsatorna és vezetékes víz problémája! Ezt a Fővárosi Vízművek törvényi kötelezettségnek megfelelően átvette! Maradt hát a csapadékvíz elvezetésért felelős cégnek két feladata: Az első, hogy székhelyének egy részét bérbe adja és fenntartsa a másik, pedig, hogy a városi csapadékvíz elvezetést megoldja!

A történet durva furcsasága, hogy a leterheltségét elveszítő cég nem szárnyalt abban, hogy megmaradt feladatai terén kimagaslót produkáljon és hamar túl legyen rajta! Mitöbb! Sokáig sokan nem tudták, hogy Szigetszentmiklóson egyáltalán csapadékvíz elvezetéséért felelős cég létezik, mert munkájának nyomát nem igazán lehetett felfedezni és utolérni!

Ez már felvetett pár kérdést: Mit csinál valójában ez a cég? Mire költi el a kapott költségvetést? Miért gondolja úgy az Önkormányzat, hogy a csapadékvíz elvezetésre a legkezdetlegesebb módszert használja, ami a vizes árok maga? Miért nem épít rejtett csapadékvíz elvezető rendszert, s miért nem törekszik szikkasztók bevezetésére? Hogy lehetséges, hogy ha valaki csapadékvíz elvezetést kezel, akkor minden esőzésnél egyre nagyobb kiterjedésű az elöntött terület?

S van mégegy kérdés: Ha valakinek jelentős mértékben lecsökkentették a feladatkörét, akkor 2013-tól 2016-ig miért kommunikálja még mindig, hogy az elöntés oka az illegális csapadékvíz rávezetés? Miért nem látja azt, hogy amit 10 – 11 ezer emberre terveztek hálózatot az 40 ezer embert nem bír el?

2016-ban aztán forradalmi rádöbbenés érte az Önkormányzatot! Rájött arra, hogy a fertő ár előfordulásának oka a hálózat kicsi kapacitása! Nekik 6 év kellett ahhoz, amit 2 perc alatt átlát egy józan paraszti ésszel megáldott laikus! De 6 év nem ám ahhoz, hogy sikerüljön megoldani, hanem 6 év ahhoz, hogy sikerüljön a problémára rájönni, okát felfedezni és a majd beruházást szépen megtervezni! A majd beruházásnak, pedig még nem volt annyi ideje, hogy végre elérjen hozzánk, végre elérjen ide! Az utóbbi 7 hónap aszályos időszakának kivételével, pedig minden Szigetszentmiklósi lakos tengeralattjáróval, fertőtlenítővel, klór mésszel tervezhetett dicsérve a nagyságokat, hogy ilyen izgalmas a környezet! Dicsérve a nagyságokat, hogy a kezeletlen csapadékvíz miatt az út beszakad, s a játszótér is fenn van tartva sellőknek és ebihalaknak!

S 2016 után, ha ez nem tetszett, s kérdést tettél fel a bíróságon találtad magad, mert felettél jelentve válaszok helyett!

S hogy mi lesz a történet vége? Hát az biza a jövő zenéje!

De egy biztos! Szigetszentmiklós jobbat érdemel, sokkal jobbat érdemel!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatósághoz fordulva: Az RSD zsilipek látogatása nem tűrhet halasztást! Több százezer ember biztonsági kérdése nem lehet majd! Június 30-ig látni szeretnénk és megismerni mindkét zsilipet a lehetőségek szerint

Tisztelt Közép-Duna-völgyi Vízügyi

Igazgatóság!

 

A Buckai Szövetség Egyesület részéről többször fordultunk Önökhöz az elmúlt időszakban a Ráckevei-Soroksári Dunaág két zsilipje kapcsán, hogy megismerjük és az életben is megtekinthessük.

 

Megismerésük azért is fontos, mert kiváncsiak vagyunk erejükre és  nyomás ellenállási képességükre! Kiváncsiak vagyunk arra, hogy erősödött e például a Tassi zsilip az 1956 március 10-ei áttörése óta!

 

A Ráckevei-Soroksári Dunaág mentén, így a Csepel-szigeten is, ahogy Önök is nyilván tudják több százezer ember él! Nekik nagyon nem mindegy, hogy valóban biztonságban élnek vagy hamis a biztonsági érzet! Nekik nem mindegy, hogy az otthonuk veszélybe kerülhet-e avagy se!

 

Mint Önök is tudják több levelünk hatására legútoljára 2019 Február 11-én kelt levelükben 2019 Március 22-ét a víz világnapját jelölték ki a megismerhetőségre! S mint talán Önök is tudják ezt a megismerhetőséget végül Március 21-én egy iktatott levelükbe mondták le a Kvassay zsilip 2019 május-júniusig, a Tassi zsilip 2020-ig tartó karbantartására tekintettel! Mindamellett, hogy egy kicsit furcsa, hogy 2019 Február 11-én nem voltak ezen ismeretek birtokába, s mi készültünk Március 22-re szeretnénk kijelenteni, hogy a zsilipek meglátogathatóságához 2019 Június 30-ig két különböző szombaton, de mindenképpen ragaszkodunk! Nem akarunk feltartani a munkájában, a karbantartásában senkit! Nem akarunk akadályok lenni! De szeretnénk ismeretet szerezni és szeretnénk megtudni a védrenszer és a zsilip mennyire felkészült!

 

A téma azért is érdekel különösen bennünket, mert 1956-ban a Kis-Dunai gát és védrendszer Szigetszentmiklós és a Bucka esetében megvédett bennünket! Azóta azonban ezt a gát és védrendszert Szigetszentmiklós Önkormányzata kitermeltette, illetve nem szólt az új oda költözöknek, hogy az a homok és dombrendszer egy védrendszer része! Ami tehát akkor megvédett, ma már nincsen! Akkor a Kis-Duna mente nem volt beépülve! Ma a Kis-Duna Szigetszentmiklós esetében végig beépített! Hogyan alakul ennek tükrében a védelmi rendszer? Mi lesz akkor ha bekövetkezik az, ami soha ne következzen újra be?

 

Ki vagy mi védi meg több tíz, több

százezer ember otthonát, életét és

értékét?

 

Hogyan készültek fel erre?

 

Szigetszentmiklós, 2019. Március 22

 

Tisztelettel:

 

 

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                             Elnök

Nem először fordul elő, hogy a legnagyobb krízis idején hozza a legmegdöbbentőbb döntést a Szigetszentmiklósi Önkormányzat!

A Szigetszentmiklós csapadékvíz elvezetéséért felelős ÉCSVCS Kft vezetőjének újra választása sokakat megdöbbentett ismerve a Szigetszenmiklósi állapotokat, mivel ebben a városban nem fedezhető fel csapadékvíz elvezetés! S nemcsak nem fedezhető fel, hogy valaki ilyet tesz évi 50 millióért, de kifejezetten a kialakult állapotok arra hajaznak, mintha nem lenne gazdája ennek a problémának, hiszen minden esőzésnél egyre nagyobb területet érint a kiterjedés, a fertő árral történő elöntöttség!

Ilyen állapotok mellett márpedig a váltás természetes lenne! Természetes, mert vagy a tevékenyéget kell láthatóvá tenni, vagy a tevékenységet egyáltalán el kellene kezdeni. Elkezdeni, hogy végre érezhető legyen bármely közembernek, hogy törődnek ezzel! Ezzel szemben bár viták voltak mégis újraválasztották azt, aki eddig volt és aki tetszik vagy nem tetszik hozzájárult véleményünk szerint a szörnyű állapotok kialakulásához!

Egyedülálló lenne ez? Nem! Szigetszentmiklós esetében semmiképpen sem!

2018 Augusztusának végén, Szeptemberének elején közlekedési válság volt részben Szigetszentmiklós miatt is a teljes Csepel-szigeten! Kevesen tudták, hogy van a városnak fizetett közlekedési szakértője, s akik tudták azok is fogták a fejüket, hiszen csak botrány (pl.: az inteligens buszmegállók botránya) fűződik ezen személy nevéhez! Mások, akik erről nem tudtak csak nevettek, s azt mondták az nem létezhet! Ha lenne, akkor nem lenne ilyen lepusztult Szigetszentmiklós város közlekedése! Pedig higgyék el, hogy van! Mitöbb újraválasztották a legnagyobb közlekedési válság idejében! Újra választották úgy, hogy neki szólnia kellett volna előre, hogy ha sorra lezárják felújítás miatt a Szigetszentmiklósi lejáratokat az M0 felújítással egyetemben, akkor borítékolható, hogy katasztrófa lesz belőle! De nem szólt! Vélhetőleg nem látta vagy ami még rosszabb nem is érdekelte!

Pedig van szakmai végzettsége! Persze az más kérdés, hogy a tudás megvan-e! Talán a 2015-ös összeollózott közlekedési koncepció erre is választ ad! Benne volt olyan dolog megvalósítandóként, ami már régen készen volt! Benne volt olyan, hogy az előző oldal befejezetlen mondata nem folytatódott a következő oldalon, s benne volt olyan, hogy a Jó Isten mentse meg a Szigetszentmiklósiakat attól, hogy azt megvalósítsák valaha!

Azt gondoljuk itt érvényes az a gondolatunk legfőképpen, hogy Szigetszentmiklós sokkal, de sokkal többet érdemel!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

Utolsó pillanatban: Mégis marad az ÉCSVCS Kft eddigi vezetése! S marad Szigetszentmiklós csapadékvízének kezeletlensége?

Derült égből villámcsapásként hasított be Szigetszentmiklós város Önkormányzatába, amikor 2018 Decemberében a város Polgármestere bejelentette a többek között városi csapadékvíz elvezetésért felelős ÉCSVCS Kft-nek új ügyvezetője lesz! Nagyjából senki se értette mi mozoghat a háttérben, de sokakat reménnyel töltött el, hogy változás lesz az eddigiekhez képest! Mert ráfér a változás Szigetszentmiklós szerintünk és sokak szerint is nem létező csapadékvíz elvezetésének kezelésére! Hiszen senki sem szeretné megérteni, hogy egy minden esőzés idején elöntött városban kell vagy kellene élnie.

2018 Decemberében találgatások láttak napvilágot! Találgatások, amelyek a Polgármester és a Kft ügyvezetője közötti esetleges elszámolási vitákról szóltak vagy arról, hogy a népszerűségét vesztett Polgármester az új ügyvezető kinevezésével szeretné visszanyerni támogatottságát abban a bázisban, amelynek köszönhető titulusa és amelyet az elmúlt időkben sikerült magára haragítania! Hiszen az új ügyvezető kékkötényes lett volna és a város őshonos családjainak egy része szemében sokkal elfogadottabb! Bár a valós indokot valójában senki sem tudta!

Az ügyvezető váltás a régi ügyvezetőt meghökkentette és megrémítette, aki mindig úgy kommunikált, hogy leváltásának hírét nem tudja értelmezni, ahogy a miértjét sem érti! A testület, pedig értetlenségét igyekezett kifejezni, hogy egy iskolai végzettségileg szakembernek számító ember helyett, hogy jön egy olyan ember, aki eddig az Önkormányzatban dolgozott, de nem tudni van-e célirányos végzettsége!

Szinte mindenki a polgármester elképzeléseinek keresztülvitelére tippelt! De valami az utolsó pillanatban történhetett! Ugyanis az utolsó pillanatban nevük elhallgatását kérő belső Önkormányzati forrásaink szerint a Polgármester visszavonta ügyvezető váltási elképzelését, s előterjesztett a régi ügyvezető határozatlan időre történő kinevezését! Ki tudja, hogy miért?

A lényeg azonban, hogy ez nem hoz változást Szigetszentmiklós csapadékvíz elvezetésének eddigi gyakorlatában az szinte biztos! Az eddigi arrogáns ügyvezetőt ugyanis hiába kérte bárki is, hogy mutassa meg hol végzett ő és cége bármi olyat, ami hajaz a csapadékvíz elvezetésre soha fizikailag nem mutatott az égadta világon semmit sem! Sőt! Bárki, aki hevesebben kérdezett az rágalmazás, becsületsértéses KAMU pert nyert érdemi dolgok helyett! No és persze közben az elöntöttség mértéke és kiterjedése nőtön nőt város szerte, miközben azt kommunikálták, hogy az elöntés oka lakossági  illegális rákötés, illetve rendkívüli időjárás! Rendkívüli időjárás... minden esőzés esetén és idején! Vajon ez tényleg rendkívüli lehet?

A változás mindenesetre mindenkinek jót tett volna vagy jót tenne! Senki által fel nem fedezhető munka, elköltött évi 50 millió költségvetési pénz és nem enyhülő, mint inkább súlyosbodó probléma senkinek sem jó! Az új ügyvezetővel remény volt arra, hogy mind a kommunikálása, mind a láthatósága megváltozhat ennek a kérdésnek! A régivel? Ha képes lenne tanulni abból, ami történt vele csak akkor lenne képes valami jót előhozni, amit bárki képes lenne pozitívan értékelni! De vajon képes-e? Mert ahogy eddig, amint eddig azt nem lehet sokáig folytatni!

Van a történetnek azonban egy érdekes momentuma! Ez a momentum az, hogy határozatlan időre kapott a régi ügyvezető megbízást és nem határozott időre! Ez azért jó, mert bármikor mondanak fel neki mégis, akkor csak a végkielégítést kell kifizetni és nem a szerződés szerint még hátralévő időt! Itt jegyeznénk meg, hogy eddig minden határozott idejű szerződés időtartama 5 év volt!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

Kommunikációs trükközésbe és érdekes lakossági fórum meghirdetésébe kezd a Szigetszentmiklósi Önkormányzat, hogy védje a Polgármester földjére épülő ipari parkkal kapcsolatban a védhetetlent! Közben újabb összefüggések körvonalazódnak!

Csepel-sziget közlekedése hatalmas veszélyben van a beruházás miatt!

Újabb kommunikációs trükközésbe kezd a Szigetszentmiklósi Önkormányzat a polgármester földjére épülő, zűrös gazdasági háttérrel rendelkező, Csepel-sziget közlekedését komolyan és nagy mértékben veszélyeztető ipari parkkal, a Sámé hegyi ipari parkkal kapcsolatban!

Az Önkormányzat a szemfényvesztést azzal kezdte, hogy a beruházással kapcsolatban csak és kizárólag a harmadik lejárót hírdette meg és az ipari park létesítésének közléséről elfeledkezett! Pedig nem a lehajtó, hanem az ipari park a lényeg!

Az ipari park a lényeg, mert amellett, hogy ez épül a Polgármester földjére rengeteg új teherautó és kamion forgalmat generál úgy, hogy a Csepel-szigeti kijáratok nem bővülnek, így a környék útjai melyek közlekedésileg most is kritikus állapotban vannak még inkább leterheltebbek, még inkább bedugultabbak lesznek és ebbe beleroppanhat a teljes sziget. Emlékezzünk csak a tavaly ősszel történt eseményekre (1, 2, 3, 4, 5)

S az ipari park a lényeg, mert akik a gazdasági háttérben vannak, azok gyanúsan nem áttekinthetőek, vagyontalan cégekkel operálnak és gazdaságilag megmagyarázhatatlan ügyeleteket tesznek! Legalábbis szerintünk megmagyarázhatatlan az, hogy egy 3 milliós alaptőkével rendelkező, 0 Ft árbevételt termelő cég hogyan vesz meg egy évente több száz milliót, majd milliárdot termelő céget! Szerintünk megmagyarázhatatlan, hogy hogyan kap egy 0 Ft árbevétellel és csak alaptőke befizetéssel rendelkező cég lízinget, s amikor háttér konzorciumról beszélnek, akkor miért merülnek fel olyan nevek, akik a Gyurcsány és Orbán kormány idején is országos hírhedtségre tettek szert?!

Sokan egyébként az ügylettel kapcsolatban lehozták, hogy milyen etikátlan, hogy mindez a polgármester földjét érintő polgármesteri biznisz! Levezették, hogy a Polgármester nagyapja a nyilas időkben a falu első embere, apja pedig az egyesített TSZ elnöke volt a szocialista időkben! Részben utaltak rá, hogy városi legendák szerint a Polgármester családja harsogta, hogy majd ők döntik el, hogy ki mennyit kaphat a rendszerváltás után földként a kárpótlás tekintetében!

Lehozták, hogy a beruházást elbíráló állami cég egészen véletlenül abban az utcában és abban az épületben van, amelyben a beruházásért kezességet vállaló érdekes cégháló! Azt is lehozták, hogy a város megbízott főépítésze, aki ezáltal a pályázat igénybe vevőjét képviseli valamilyen szinten, a beruházást elbíráló és arra pénzt adó állami cég vezető beosztású személye, s egyik alcégének ügyvezetője egyben!

Erről írt eddig cikket a Magyar Narancs és erről írt eddig cikket a 24.hu is, illetve utóbbi lehozta azt a döntést is, amelyben az egyik képviselő magatartását város szerte senki se érti és döbbenten szemléli! Nem érti, mert egy megdöbbentő döntésnél szavazott együtt megmagyarázhatatlan módon a FIDESZ-szel! S bár sokan tisztelik a képviselőt, köztük mi is ezt a döntését megmagyarázhatatlannak tekintjük! Egyébként az első két cikk kapcsán foglalkozott a kérdéssel az RTL Klub Híradója is!

Nem írtak az újságok és a portálok ugyanakkor arról, hogy Pongrácz Gábor a város főépítésze nemcsak gyanúsan összeférhetetlenül vesz részt ebben az ügyletben, de az apja a város utolsó Tanácselnöke azonos névvel! Persze ez ebben a már-már természetes, hiszen az egyik képviselő felesége az óvoda vezetője, a másik a Polgármester egyik titkárnője, a harmadik valamely osztályának ügyintézője és a sor sokáig folytatható lenne! Az Önkormányzat olybá tűnik családi vállalkozások színtere lett! Hogy helyes ez? Mindenki bízza ennek megítélését saját vérmérsekletére!

Ellenben a Polgármesteri Hivatal most lakossági fórumot szervezet! Ezt 2019 Március 1-én jelentette be és 12-re, keddre 17 órára hirdette meg! Hogy hányan tudnak megjelenni rajta a munka mellett és hogy miért ilyen későn hozták nyilvánosságra a kitűzött időponthoz képest? No ez a 100 Ft-os kérdés, amelyre azt hisszük a választ sokan sejtik!

De tegyünk fel egy kérdést: Nem egy beruházás előtt kellene lakossági fórumot hirdetni és a lakosságot, az érintett és környező településeket meghívni erre? Nem úgy kellene, hogy először megbeszéljük, hogy ez az itt élőknek egyáltalán jó-e és utána vágunk bele? Mert mintha itt mindez nagyon fordítva történt volna!

A különböző országos szervek és emberek egyébként ki vannak akadva, hogy a Polgármester mégis mit képzel! De mit képzel? Hiszen ez a városban nem az első eset! A városi Sportcsarnok felépítésénél is ingatlannal volt érintett! S érdekes módon a városi óvoda, bölcsöde is abban az Önkormányzati választási körzetben épül fel, amely a Polgármester egyéni körzete és máshol nem! Másként ugyanis nem értelmezhető az, hogy a Temesvári utcai óvoda épül, szépül, de a Csépi úti, amely a Bucka, mint 10 ezres városrész első óvodája még a térképen sem szerepel!

No, de ilyen az, ha egy városvezetőnek, egy város vezetésnek nem a közérdek a fontos, hanem csak és kizárólag az egyéni érdek! Az egyéni érdek Sámé hegynél, az egyéni érdek a választási körzetnél és az egyéni érdek a föld biznisznél! A föld biznisznél, ahol a földek körül a Polgármester neve mindig felmerül, mert valahonnan és valamiként szinte fél városnyi földbirtokkal rendelkezik csak Szigetszentmiklóson és akkor még nem szóltunk a legendák szerinti más településeken elhelyezkedő egyéb földbirtokokról vagy a szintén legendás egyéb hírekről!

Város szerte ugyanis két legenda hírlik: egyrészről az, hogy akiktől a föld meg lett szerezve, azaz a polgármester már meglévő területeit kibővítette azok nem mindegyike van kifizetve!  A Buckai Szövetség Egyesület felé ezek a személyek már tettek megkeresést, igaz még nem adták át teljes áttanulmányozásra a dokumentációkat, s nem fedték fel teljesen kilétüket! Másrészről  a város más részein, ha a Polgármester megakar szerezni egy ingatlant és az nem sikerül, akkor az ingatlant állítólag és különböző módszerekkel visszaminősíteti és értéktelenné teszi!

A meghirdetett kommunikációk szerint az országos sajtó alaptalanul híreszteli, hogy a beruházás fedezetül kért összege nem fedezi azokat a költségeket, melyek akkor merülnének fel, ha a beruházók nem teljesítenének! Mint az Önkormányzat lenyilatkozta, ebben az esetben sem ők, hanem a Magyar Közút fejezné be a beruházást és addig a logisztikai központ kialakítói nem kapnának használatba vételi engedélyt!

Ez alapján azonban három dologra érdemes rátekinteni: Egyrészről mégiscsak a logisztikai központ a lényeg és nem a harmadik M0 lejáró! Mivel saját közlemény szerintünk ez a közlés felfedi a valós szándékot! Másrészről Szigetszentmiklóson nem példa nélküli, hogy valami fedezet nélkül épül, majd minden összeomlik! Gondoljunk csak a 3,5 milliárdos és Becz Péter, mint a Gazdasági Bizottság vezetője által fémjelzett TAO roncsra, melyet egyesületi elnökként bonyolított le, s mellyel egy 96 éves klubot, egy 1 milliárd forint értékű önkormányzati telket tett tönkre, s számtalan sportoló álmát semmisítette meg úgy, hogy az alvállalkozók is kifizetetlenek! Ugye emlékszünk még arra, hogy erről közvetített a régi HírTV, valamint 2017-ben és 2018-ban az ATV? Ugye emlékszünk arra, amikor az elnök beszélt? Harmadrészről értjük azt, hogy a város elvesztett egy évi 800 milliós IPA bevételt szállító céget, de a meglévő két ipari park, úgy mint Leshegy és a Csepel Autógyár területeként funkciónáló ÁTI Sziget is rendelkezik még rengeteg hellyel, kihasználatlan kapacitással és mindennel! Érthetetlen, hát hogy miért kellene egy új ipari park! S az illetékesek az önös érdek hajszolásán kívül miért nem a város valós fejlesztésével és a Csepel-szigeti kijáratok bővítésével foglalkoznak!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

 

 A témával kapcsolatos további fontos írások:

SÁMÉ hegy:

Jaksa-Ladányi Emma képviselő Asszony írása: 1. cikk, 2. cikk, 3. cikk,

Szigetszentmiklós választ - Összefogás frakció írása: 1. cikk, 2. cikk

Buckai Szövetség Egyesület készült videója: (videó)

TAO roncs:

Buckai Szövetség Egyesület készült videója: (1 videó, 2 videó)

Házelnökhöz fordulva: A tisztességes tárgyaláshoz való jog okán van e jogszabályok esetében olyan, aki azt számonkérje, azt betartassa? Ha nincsen és senki sem illetékes, akkor van-e a jogszabálynak értelme, hiszen nincs ereje?

Tisztelt Ház!

Tisztelt Dr. Kövér László Házelnök Úr!

 

 

Minden magyar és Magyarországon élő embert megillet a tisztességes tárgyaláshoz való jog az Alaptörvény ide vonatkozó előírása szerint! Megilleti az, hogy olyan bíróság elé álljon, ahol a bíró egyenlő távolságot tartva tőle és az ellenérdekű féltől lehetőséget ad a bizonyítékok feltárása, az érvek elmondására és a tanuk meghallgatására. Minden embert így megillet az is, hogy csak ezek után és ezek mérlegelése után szülessen döntés, amely lehet bármilyen, de objektív dolgokra alapozottsága a lényeg! S minden embert megillet, hogy a tárgyalás során őt ne illesék indokolatlanul megalázó, jogtipró körülményekkel, amelyek a tárgyalásra, a lényegre való koncentrállás lehetőségét szüntetik vagy szüntetnék meg!

 

Ezt egyébként nemcsak az Alaptörvény írja elő, hanem az Európai Emberjogi Egyezmény, melyhez Magyarország is csatlakozott! Ennek szellemére épül a Bírói Jogállásról szóló törvény és benne a bírói eskü is! Arra, hogy a bírónak mindenféle befolyástól mentesnek, objektívnak, pártatlannak és függetlennek kell vagy kellene lennie!

 

Tisztelt Házelnök Úr!

 

Mi van, ha ezt és ezeket a jogszabályokat nem tartják tiszteletbe? Mi van, akkor ha a tisztességtelen tárgyalási körülményekre történő panaszt összekeverik a fellebbezés intézményével? Azzal az intézménnyel, amely a döntés milyenségére reagál és nem a körülményekre? Mi van, akkor ha a körülmények tisztességtelenek? Ki az illetékes? Ki kérheti számon és kihez lehet fordulni? Ki kérheti számon, ha az OBH azt írja ő nem illetékes! Nem illetékes az adott Járásbíróság, ahol megtörtént ilyen, ahogy nem illetékes felettes szerve az őt felügyelő Törvényszék sem! Nem illetékes az Alapvető Jogok Országgyülési Biztosának Hivatala! Nem illetékes egyetlen jogvédő szervezet sem! Olybá tűnik ebben az esetben Magyarország a nem illetékes emberek hazája lett! S, ha senki sem illetékes, akkor ki kéri számon a jogszabályt, amelyet az Ön által vezetett házban meghoztak? Ha nem kéri számon senki sem, akkor mi értelme, hogy van? Miért vesződtek Önök azzal, hogy meglegyen alkotva?

 

Másként kérdezem: Mint Ön is tudja Szigetszentmiklós Járásbírósága 2 éves! Az az intézmény, amely eleddig tisztességtelen tárgyalási körülmények miatt 32 különböző feljelentést tudott összeszedni és ehhez jön még az enyém! A bíróság keretében az egyik bíróról kiderült, hogy az elé járuló két fél egyikének újságába cikket jelentetett meg úgy tudjuk pénzért, de nem jelentett be elfogultságot, s nem közölte hogy egyébként az ügy egyik oldalával összefonódik! Ezen a bíróságon meglehetett csinálni azt is, hogy közlik az egyik félről, hogy ő szavahihetetlen, s miközben ezt nem támasztják alá semmivel sem, erre hivatkozással megtagadnak az ügy során tőle mindent, amivel igazát bizonyítani lehetne! Ezen a bíróságon az önvédelmet 150.000 Ft-ra büntetik az egyik oldalon és az ügyvéd az ellenérdekű felet kurva anyázó mondatát nem hallják meg a másikon! Ezen a bíróságon az eljáró bírósági titkár feltehet 5 megvezető kérdést az egyik félnek, s fel van háborodva, amikor a kérdést az egyik fél kikéri magának! Ezen a bíróságon a bíróság melletti kiállást lehet úgy értelmezni, mint a bíróság megsértése, s tollba mondhatja a bírósági titkár, hogy mit mondjon az ellenérdekű fél ügyvédje a jegyzőkönyvbe! Ezen a bíróságon előfordulhat olyan jegyzőkönyv melynek tanulsága szerint az egyik fél alanyt, állítmányt nem ismerő személy, aki értelmetlenül beszél, valamint olyan jegyzőkönyv is, amely teljes mértékben szelektív! Látrejöhet olyan jegyzőkönyv, amely véletlenül kifeljetette az eljáró bírósági titkár törvénysértéseit. S mindez nem a döntés, mindez a körülmény! Az a körülmény, amely ha a tisztességes tárgyaláshoz való jognak van ereje, akkor nem fordulhatott volna elő soha se! Az a körülmény, amelybe mint írtam ebben az országban senki sem illetékes! Ugyanakkor, ha a tisztességes tárgyaláshoz való jogban senki sem illetékes, akkor nincs valójában joga tisztességes tárgyaláshoz a magyar embereknek!

 

Elnök Úr! Ez a helyzet? Nincs joga tisztességes tárgyaláshoz a magyar embereknek? Ha mégis van, akkor ezt ki tartatja be a bírók önállóságának tiszteletben tartása mellett természetesen?

 

 

Megtisztelő válaszát azt hiszem sokunk

nevében előre is megköszönöm!

 

Szigetszentmiklós, 2019. Február 28

 

Tisztelettel:

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                             Elnök

Szigetszentmiklós az elöntött város - Hogyan jutottunk idáig! - 1. rész

Számtalan botrány övezi azt a várost, amelynek egy mozzanatát és történet sorozatát igyekszünk rövid cikk sorozatunkban bemutatni! Számtalan botrány úgy, mint a 3,5 milliárdos TAO roncs, a Polgármester földjére épülő és Csepel-sziget közlekedését romba döntő Sámé hegyi ipari park, a soha ki nem takarított Bucka-tó, melyre 4,7 milliárdot adott az Unió. De mondhatnánk az elszámolási és durva minőségi hibákkal küzdő Bucka csatornát, a kesze-kusza és kezeletlen, többnyire járda nélküli utakat és zsák utcák rengetegét... És a sor sokáig folytatható lenne! A sor, amely azért alakult ki, mert ennek a városnak nincs gazdája és elfelejtette kezelni annak vezetése! Mitöbb a lakosságról már régen megfeledkezett!

De most nem az eddig leírt problémákról lesz szó, hanem egy másikról, amely sokkal inkább súlyosbodó, s mely a városon az utóbbi években elhatalmasodott!

2010! Szigetszentmiklóson végre a Buckai főutak mentén már nem sárban járnak az emberek miután a Csépi út is 12 éve végre teljes hosszában szilárd burkolatú lett! Igaz ehhez kellett egy botrány a betonút és a föld út találkozásánál! Mégis végre meglett! 1998-ban az újságok egy vicces jelenetről cikkeztek! Arról, hogy valaki a kerítéstől kerítésig érő hatalmas tócsa közepére kitette: „Önkormányzati uszoda! Fürdés ingyenes!”. A média nyomás és a hatalmas ciki hatására végre történt valami! Azonban az mégiscsak szomorú, hogy egyes városokban így történik valami!

 

2010-re végre ezt sokan el is felejtették, igaz sok volt az új lakó is! Végre már nem kellett 3 váltás ruha a táskába, hogy ne kisdisznóként érjenek az iskolába vagy a munkahelyre az emberek és végre a kétlyukú híd vízelvezetője is kitisztítást nyert! Igaz ehez is az kellett, hogy egy Peugeot 206-osnak csak a teteje látszódjon ki a víz rengetegből, de mint írtuk Szigetszentmiklóson minden csak botránnyal működik!

Az utak mentén a vízelvezetést az Önkormányzat a legegyszerűbb és a legbarbáribb módszerekkel igyekezett megoldani: Lővészárok mélységű vizes árok többnyire baleset veszélyes helyre, kanyarba, dombtetőre vagy keskeny járda nélküli utak mellé! Hogy mi lett a vége? A lakók a barbár módszereket megelégelték és sorra betemették! A gyalogosok ugyanis nem közlekedhetnek az út közepén, a kanyarba semmi jót nem szolgál egy ilyen árok csak balesetet, s miután létezik még a fránya gravitáció, ezért a dombtetőre se fog víz folyni nagyjából soha! S a levegőben volt, hogy ennek a nem megfelelő kezelése egyszer nagy bajhoz vezet!

Szintén 2010! A régi bajok helyett előbújt egy új! A 10 – 11 ezer főre tervezett hálózatok nem bírták elvinni a rájuk zúduló 40 ezer főt és az ebből adódó többlet terhet! A szennyvízzel keveredett csapadékvíz így buzgárként feltört és öntött el mindent! Mindent, azaz házakat, kerteket olykor üzleteket!

Mi civilek jeleztük, hogy ez nem jó így, de az Önkormányzat azt írta: a problémát a lakosság illegális rákötése okozza! Mintha illegális rákötéssel okozható lenne ekkora galiba! S mintha a város legnagyobb problémája az lenne, hogy lakossága van! S amikor más hivatalokhoz fordultunk, például az ÁNTSZ-hez? Az Önkormányzathoz fordultak és szóról szóra olvashattuk vissza ugyanazokat az alkalmatlan, a valósággal köszönő viszonyban nem lévő mondatokat! Közben, pedig meg kellett értenünk, hogy olykor a fertőtlenítés nem máskor következett be, mint a fertöző elöntést követő harmadik napon! Hogy addig hány kocsi kerék, hány ember hordta szét és mekkora volt a járvány veszély? Az rajtunk és a lakosságon kívül senkit sem érdekelt!

Amikor, pedig már látták azt, hogy az illegális rákötések és a lakosság a hibás szöveg nem igazán jött be, akkor jött egy másik kevésbé alkalmatlan ötlet: Rendkívüli időjárás okozza az elöntéseket! Ez azért persze vicces!

Ezen verzió szerint ugyanis Szigetszentmiklóson mindig rendkívüli időjárás van, ha esik az eső! Ugyanis, ha esik az eső, akkor az ár feltőr és mindent elönt!

A történet azért is megdöbbentő, mert csak Magyarországon, köztük kis településeken is tudják a csapadékvíz elvezetést kezelni! Tudnak építeni vízes árok fölé épített járdákat, melyek betonlapjait az árok fölött vaskarmok rögzítik! Tudnak építeni szikkasztó árkokat és oda elvezető rejtett rendszereket, s ilyen rendszer működik a Szigetszentmiklóssal határos Budapesti kerületben, Csepelen, azon belül is Királyerdőben!

Tehát semmi nem ördögtől való, a probléma kezelhető lenne és megoldható! Megoldható, ha lenne mögötte akarat és lenne jó szándék is!

S jó szándék? Kevesen gondolnák, hogy Szigetszentmiklósnak van egy olyan cége, amely tulajdonosának, az Önkormányzatnak a beszámolója szerint csapadékvíz elvezetést kezel! Némelyek szerint ez annyiban történik meg, hogy sikerül elszivattyúzni egyes területekről az elöntéseket! Némelyek szerint, mert mi még ezt sem láttuk! Kaptunk persze kommunikációt róla, hogy mi mindent csinálnak, de nem találkoztunk még olyan emberrel, aki ezeket a kommunikáció mögött rejlő dolgokat látta is a való életben! 2013 óta, pedig ennek a cégnek a tevékenysége leszűkült! Már nem feladata a város szennyvízhálózatának és vezetékes vízének kezelése, így tudna koncentrálni a csapadékvíz elvezetésre és központi épületének karbantartására, hogy az mindenkor bérbe adható legyen! A központi épület bérbe adása kétségtelenül működik, de a csapadékvíz elvezetés? Egyre nagyobb területen okoz súlyos problémákat, hogy kezeletlen! Már nemcsak a Határ út kritikus pont, hanem a Tököli út is, s nincs a városnak olyan része, amely esőzés idején ne lenne elöntve!...

FOLYTATJUK!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

A döntéshozókat a Csepel-szigeti kijáratok jelentős mértékű bővítésére és fejlesztésére kérjük!

Tisztelt Magyar Állam!

Tisztelt Minisztériumok!

Tisztelt Pártok, Civil és Közlekedési

szervezetek!

 

Csepel-sziget ma Magyarország azon régióinak egyike, amely lakosságának létszámát felnégyszerezte érdemben ugyanannyi kijárat mellett! Az itt élő népesség és lakosság döntő többsége fiatal, energikus és az a korosztály, amely társadalmunk motorja! De négyszer annyi lakos nem tud kimeni, élni és közlekedni ugyanannyi kijárat mellett! Négyszer annyi lakosságot kiszolgáló úthálózat nem bír el további beköltözőket, ipari parkokat és bármi mást, ami közúti forgalmat növel, amely közúti forgalmat emel!

 

Az elmúlt időszakban a közlekedés fejlesztésének tekintetében a döntéshozók számtalan fejlesztést ígértek e téren! Ígérték a Majosházáról Szigetcsépen és Tökölön át Százhalombattáig húzodó útvonalat! Ígérték Halásztelek kinyítását a nagy Duna fele és ígértek hidakat a sziget északi részére, azaz Csepelre! Megígérték, hogy a Szigetszentmiklósi és a Csepeli gerincút egyszer össze lesz kötve, ahogy azt is hogy egyszer felüljáró jön el a több települést kiszolgáló Szigetszentmiklós-Gyártelepre is! Ebből nem történt semmi és úgy látjuk új veszély, egy a közlekedési válságot jelentősen súlyosbító új egyéni érdekeket szolgáló ipari park jön el egyeztetés nélkül az érintett településekkel!

 

Felkérjük a döntéshozókat, hogy állítsák meg, hogy fékezzék meg ezeket a folyamatokat! Felkérjük a döntéshozókat, hogy bármely a Csepel-szigetre jelentős közlekedési befolyást gyakorló intézkedés meghozatalánál ott lehessen és tárgyalhasson minden érintett település! Ebbe beleértjük a Szigetszentmiklósi polgármester földjén épülő, közlekedését nagy mértékben negatívan befolyásoló Sámé hegyi beruházást is! S felkérjük Önöket arra is, hogy a sziget kinyításáig, kijáratainak jelentős mértékű bővítéséig ipari parkot erre a szigetre ne tessenek engedélyezni!

 

KÖSZÖNJÜK!

 

 

Szigetszentmiklós, 2019. Február 24

 

Tisztelettel:

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                             Elnök

Szigetszentmiklós Lakihegy: Az engedély nélküli fapusztító szabad garázdálkodása mellett a lakosok bontsanak házakat?

Az ember, amikor azt mondja hogy Polgármestert választ és képviselőt vagy képviselőket abban az illúzióban él, hogy képviselni fogják őt és érdekeit is! Abban az illúzióban fog élni, hogy fontos ő, fontos az élete és értékei. De vajon tényleg így van ez? A Polgármester a képviselő valóban lakossági érdekeket képvisel?

Jelen cikkünk keretében Szigetszentmiklós Lakihegy nevű városrészében járunk, ahol 2018 tavaszán nagy bombaként robbant, hogy megjelent egy fapusztító és a gát mentén,  a gát és a lakóházak között fákat ráncigál tudomásunk szerint engedély nélkül, illetve hiányos engedéllyel terrorizálva mindent és mindenkit a helyszínen!

Nem kért engedélyt sem arra, hogy államilag nyilvántartott gázvezeték felett ráncigáljon, sem arra hogy a bányakapitányság optikai kábele kerüljön veszélybe! Felborította az élővilágot és elindított egy hatalmas nagy biológiai vonulást és inváziót! A környéken a madarak kétségbe esve köröztek, s bogarak hada indult meg a lakóházak fele! De természetesen Szigetszentmiklóson ilyet lehet!

A jegyző, a Polgármesteri Hivatal kategórikusan kikötötte, hogy a fapusztító ott nem tevékenykedhet és vigye ahova akarja az oda tervezett gyeptégla üzemet! Ennek ellenére még mindig ott van és szabadon garázdálkodhat!

Na most vagy nincs a Hivatal szavának ereje és lehet menni a HÉSZ-el (helyi építési szabályzattal) szembe vagy nem kizárt az sem, hogy a fapusztítónak igaza volt, amikor hangoztatta fennhangon, hogy mindenkit megvesz kilóra! Vajon melyik igaz?

Közben szintén Lakihegyen a fapusztítóval egy vonalban lakókat a házuk bontására szólítottak fel! A házuk bontására, mert árterületen vannak, s mert bár az adás-vételi szerződés szerint a lakhatási engedély előkészítése terén minden rendben, mint utólag kiderült becsapták őket!

Árvíz területen másokat terrorizáló fapusztító, tehát mindenféle engedély nélkül gyeptéglaüzemet létesíthet és ez nem zavar senkit se hivatali téren, de a lakók házai, amit éppenhogycsak sikerült összekuporgatni viszont igen...

Köszönjük a Polgármesternek és a képviselőknek ezt a „remek” lakossági képviseletet!

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911