Buckai Szövetség Egyesület

Személyes találkozóra időpont kérése Budapest Főpolgármesterétől A Csepeli HÉV jövőjével, a Csepel szigeti közlekedéssel, a Kisduna kezelésével, közlekedésének újjá élesztésével, valamint a leendő Atlétikai Stadion Csepel szigetre történő veszélyforr

2019. november 06. - Buckai Szövetség Egyesület

Személyes találkozóra időpont kérése

Budapest Főpolgármesterétől

A Csepeli HÉV jövőjével, a Csepel szigeti

közlekedéssel, a Kisduna kezelésével,

közlekedésének újjá élesztésével, valamint a

leendő Atlétikai Stadion Csepel szigetre

történő veszélyforrására tekintettel

 

Tisztelt Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

 

 

 

A Buckai Szövetség Egyesület részéről személyes találkozót szeretnénk kérni Főpolgármester Úrtól a Csepeli HÉV jövőjével, a Csepel szigeti közlekedés alakulásával, a Kisduna kezelésével, közlekedésének újjáélesztésével, valamint az Atlétikai Stadion Csepel szigetre történő veszélyforrására tekintettel.

 

Mint talán Főpolgármester Úr is nyilvánvalóan tudja 2016-ban az akkori magyar kormány és Fővárosi Önkormányzat megtámadta a Csepeli HÉV-et az Olimpia ötletére hivatkozással és arra tekintettel! Ötletük szerint a HÉV-et villamos hálózattá züllesztették volna vissza, amellyel vagy kapacitás csökkenést értek volna el vagy közlekedési katasztrófát!

 

Kapacitás csökkenés akkor lett volna, ha a most 5 percenként csúcsidőben járó Csepeli HÉV helyett, amely 2 Combino villamosnyi embert tud 6 kocsival elszállítani nem 2 – 2,5 percenként mennek egy irányba a villamosok! Közlekedési katasztrófa pedig akkor, ha 2 – 2,5 percenként mennek egy irányba a villamosok, s így egyes kereszteződéseket a szembe irányú közlekedést is figyelembe véve 50 másodpercenként vagy egy percenként kellett volna leállítani! Egy ilyen közlekedés a Csepel II. Rákóczi Ferenc út esetén a Csepel szigeti közlekedésnek vetett volna végleg véget, míg a Soroksári úti kereszteződésnél kivégezte volna Dél Pestet!

 

A hivatkozási alap az lett volna, hogy a villamosok alacsonypadlósak! Ugyanakkor vannak a világban alacsonypadlós valóban gyors vasúthálózatok! Ilyen az S-Bahn rendszer! Véleményünk szerint ebbe az irányba kellene a HÉV-ek rendszerét elvinni!

 

Felhívjuk továbbá Főpolgármester Úr figyelmét az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút tervére! Lát-e reális esélyt ennek bármikor történő eljövetelére? Lát-e reális esélyt az egyesített Csepeli és Ráckevei HÉV Kálvin térig történő bevitelére, ahogy ezt sokszor ígérték különböző pártok, különböző választások idején? Lát-e esélyt a Csepeli HÉV déli meghosszabbítására legalább Auchan Szigetig, amely az agglomerációban élőknek teremteni esélyt, hogy letegyék autójukat, letegyék a kocsit?

 

Szeretnénk továbbá felhívni Főpolgármester Úr figyelmét a Csepel szigeti közlekedésre! Arra, hogy az agglomerációba, amelyhez Szigetszentmiklósiként mi is tartozunk akkora lett a túlnépesedés, amelyet az infrastruktúra nem tudott követni! Felhívjuk a figyelmét, hogy Csepel szigetről nyugati irányban egy, északi irányban egy, keleti irányban 4 kijárat van, miközben a sziget otthont ad legalább 250 ezer embernek az itt dolgozókról és az itt tanulókról már nem is beszélve!

 

Várhatunk-e hidakat például északon és nemcsak a szigetcsúcson? Várhatjuk-e, hogy a Csepeli gerincút a Szigetszentmiklósi gerincúttal össze lesz kötve a Fővárossal, Csepel Önkormányzatával és a Szigetszentmiklósi Önkormányzattal együttműködésben?

 

Várhatjuk-e, hogy Szigetszentmiklós harmadik ipari parkjának, Sámé hegynek az ügyében, amely közvetlenül határos a XXI. kerülettel a Főváros vétót emel amíg a közlekedési állapotok nem rendeződnek? Hiszen sem a Fővárosnak, sem Szigetszentmiklósnak, sem agglomerációnak nem lehet érdeke újabb ipari park létesítése újabb kamion és teherautó forgalommal oda, ahol már ma is súlyos a közlekedési probléma!

 

A Fővárost is érdemben érinti az, amely a Csepel sziget szinte összes településén kérdés! Újjáéleszthető-e a Kisdunai hajózás és közlekedés? Kitakarítható-e a Kisduna, amely súlyos szennyezést szenvedett el az elmúlt évtizedekbe? Elég erősek-e a zsilipek, s elbírnak-e mondjuk az 1956-os Dunai jegesárhoz hasonló nyomást vagy áttőrnek, miként a hivatkozott árvíznél ez megtörtént a Tassi zsilip esetén?

 

Ha a Kisdunai hajózás opció, akkor ezt az álmot nem töri-e ketté az Atlétikai csarnok, amely egy nagy zöld felületet venne el a Fővárostól? Nem lenne-e jobb, ha azon a helyen egy közlekedési csomópont alakulna ki zöld környezettel? Közlekedési csomópont, ahova bejön a Kisdunai hajó, ahova lejön a 2-es és a 24-es villamos, ahol lehet csatlakozni a Ráckevei HÉV-hez és ahol egy picit nagyobb ívű hídon kialakítható egy vasúti megálló a Belgrád felé elkanyarodó vasútvonalon.

 

Nem lenne-e jobb, ha újjá éledne az a csarnok, ahol a Kisduna mentén élők régen eladták megtermelt terményeiket, s ha mindez valamilyen fajta zöldség, gyümölcs és termény csarnokként éledne újra?

 

S nem lenne-e jobb, ha kell is Atlétikai csarnok az ne itt helyezkedjen el közvetlenül a Kisduna és a zsilip mellett nemcsak a Kisdunai hajózást és a zöldet veszélyeztetve, hanem szinte mindent? Nem lenne-e jobb ez a majdani Galvani híd mentén egy üres telken a sziget északi részén? S nem lenne-e jobb, ha az ország és köztük a Főváros elgondolkozna azon vajon szükség van-e ilyenre vagy inkább infrastrukturális fejlesztésekre, modernizálásra lenne szüksége? Például egy olyanra, hogy menjen el a reptérre egy vasút vagy egy metró vonal?

 

Bízunk benne, hogy kellő instrukciót adtunk megkeresésünkre és Tisztelt Főpolgármester Úrnak minket személyesen fogadni lesz ideje és ereje!

 

KÖSZÖNJÜK SZÉPEN!

 

Szigetszentmiklós, 2019. November 6

 

Tisztelettel:

 

                                                                             Csizek Csaba

                                                                                BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                             Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8315292392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.