Buckai Szövetség Egyesület

Csepel sziget közlekedési válsága okán a Halásztelek terv

2018. július 28. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

Tisztelt Pest Megyei Kormányhivatal!

Tisztelt Fővárosi Önkormányzat!

Tisztelt Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata!

Tisztelt Polgármester Úr!

Tisztelt Halásztelki Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

Tisztelt Szigetszentmiklósi Önkormányzat!

„Tisztelt” Polgármester Úr!

és

Kedves további címzettek, érintettek!

 

Csepel sziget és térsége hosszú ideje kedvelt célpontja fiatal mégis agglomerációra vágyó családoknak! A népesség egyes településeken az 1990-es létszám 3-szorosa, 4-szerese, 5-szöröse lett, s hatalmas ipari parkok is megjelentek! Az infrastruktúra ezt a népesség növekedést nem követte, melynek hatására először közlekedési problémák elkülönült esetei, majd egységes és egyre súlyosbodó közlekedési válság kerítette hatalmába az egész környéket és térséget! Kétségtelen a közlekedés váláságának megoldása egyre sürgetőbb, megoldása, s jelentős átalakítása elkerülhetetlen! Ahogy elkerülhetetlen a Csepel sziget kijáratok bővítésének keresése és kivitelezése is!

 

Sok válságos gócpont közül jelen esetben bár Szigetszentmiklósi civil szervezet és érdekvédők vagyunk egy szomszédos város, Halásztelek problémájára és esetleges megoldási lehetőségére szeretnénk a figyelmet felhívni.

 

Halásztelek városa a Csepel sziget észak-nyugati részén elterülő település, melynek lakos létszáma 9.506 fő a wikipédia 2015 januári létszámnak megfelelő kimutatása szerint.

 

A település nyugati határa a Nagy Duna, déli határa pedig a Tököli Repülőtér. Keletről a térség legnagyobb városa Szigetszentmiklós, északról pedig ennek egyik elhanyagolt városrésze Lakihegy határolja.

 

A város egyetlen kiszolgáló útra, a II. Rákóczi Ferenc útra épül.

Ha az bedugul, akkor a városból se ki, se be nem lehet jutni!

 

A városnak és lakosságának hatalmas kerülőt kell tenni, hogy a térség legnagyobb településére eljuthasson, ahol több a városra is vonatkozó ügyintézésnek van helye!

 

Álláspontunk szerint éppen ezért úgy a város, mint a térség megoldásaképpen új útvonal, új menekülési lehetőség kialakítása szükséges, hogy úgy Halásztelek, mint Csepel sziget fellélegezhessen! Álláspontunk szerint éppen ezért Szigetszentmiklós Tököli úttól kiinduló a Szigetszentmiklós – Halásztelek közötti szántóföldeket keresztező a Csepel szigeti gerincúttal körforgalom keretében találkozó, a II. Rákóczi Ferenc úttal merőleges útvonal kialakítására van szükség, amely Halásztelken a Kisgyár utcába csatlakozik be!

 

A Kisgyár utca ezt követően rávezetne egy a Nagy Dunát átivelő hídra, amely Budapest és Pest Megye határánál az M6-os autópálya és a 6-os út találkozásába egy körforgalom keretében csatlakozna!

 

Tisztában vagyunk vele természetesen, hogy első körben vadnak tűnik az ötlet! S tisztában vagyunk azzal is, hogy ha csak Halásztelek 10 ezer fős lakosságának létszámát vesszük figyelembe, akkor a híd kialakítása igencsak költséges! Ugyanakkor az alternatív útvonal kialakítása! A kijáratok bővítése és keresése nemcsak 10 ezer Halásztelki, hanem 200 ezer Csepel-szigeti egységes érdeke! Ugyanis, ha nem változnak a Csepel szigeti közlekedési állapotok, de sürgősen, akkor ember nem lesz, aki sikeresen a Csepel szigetre bejusson vagy onnan kijusson, mert nem lesz rá már lehetősége! A probléma pedig annyira súlyos, hogy olcsón és kis megoldással már nem megoldható és nem orvosolható!

 

Kérjük ezért, hogy fontolják át, tárgyalják meg és vegyék fel intézkedési terveik közé 200 ezer Csepel szigeti lakos érdekében!

 

Köszönjük!

 

 

 

Szigetszentmiklós, 2018. Július 28

 

Tisztelettel:

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                             Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9314147685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kentaura 2018.07.29. 13:38:44

Létezik egy terv Tököl alatt egy új körgyűrű megépítésére. Ha az megépülne, levenné a forgalom felét a meglévő bekötőutakról. A Kisgyár utcának a meghosszabbításában nem lehet hidat létrehozni, egyrészt azért nem, mert az utca szélessége nem alkalmas ekkora forgalom biztonságos levezetésére, másrészt azért nem, mert ez kettészakítaná a várost és olyan forgalmat generálna, ami sem zajszennyezés, sem légszennyezés tekintetében nem való egy város kellős közepére.

kentaura 2018.07.29. 13:41:40

A másik kizáró ok a Csepel-Halásztelek vízbázis területe, amin nem lehet ilyen utat keresztülvinni és problémás a híd alapozásának készítése is a vízbázis védőterülete miatt.

Gábor Deák 2018.07.30. 19:30:13

A megoldás a gerninc útról felhajtót kellene épiteni az M0 -ra mivel aki erre az utra akar felhajtani(szinte mindenki) kénytelen Lakihegyen keresztül ezt megtenni.