Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Csepeli HÉV fejlesztése több részben 5. Nyitás délre - A harmadik fázis – Csepeli HÉV Szigetszentmiklós-Gyártelepig

2016. szeptember 04. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

és

Kedves Barátaink!

 

2016.07.31-én a Buckai Szövetség Egyesület egy cikksorozatot indított el, hogy bemutassa mindannyiuk számára, hogy a Csepeli HÉV vonatkozásában mi számít fejlesztésnek és mi nem.

A Csepel, Csepel-sziget és Dél Pest életét meghatározó vonal tekintetében a korábbiakban bemutattuk hogyan tud eljönni egy gyors tömegközlekedési eszköz egy fontos és meghatározó, számtalan átszállási lehetőséget biztosító csomópontból egy sűrűn lakott agglomeráció felé könnyítve ezzel a közlekedést, a tömegközlekedést és elősegítve a fővárosi és környező utak teher mentesítését, ezáltal a környezetvédelmi szándékok elősegítését is.

 

Bemutattuk, hogy azok a tervek melyeket mi számtalan közlekedési szakemberrel együtt irányadónak és előremutatónak tartunk nem akadályoznak olyan nagy terveket sem, mint az Olimpia terve… Sőt! Azzal, hogy átszállási lehetőséget biztosítanak több metróra Kálvin térnél, többek között az M3-asra, amellyel egy déli hosszabbítással könnyen elérhető a repülőtér inkább támogatják és elősegítik a terveket és a beruházás így már az Olimpián is túlmutat.

 

Rámutattunk arra is, hogy a fejlődés lehetőségében olyan nagy városokat érdemes követni, mint amilyen Berlin, London, Párizs, Madrid, akik igazán a regionális gyorsvasútakat részesítik klimatizált, kulturált, alacsony padlós, de legfőképpen gyors lehetőségként előnyben. Ott ugyanis rájöttek arra, hogy sokkal inkább fejlődést támogató, ha az utasok az egyének a lehető leggyorsabban tudnak eljutni A pontból B pontba ráadásul kényelmesen. Ez ma bármely európai és nem európai, de modern állam fejlődési lehetősége.

 

Arra is rámutattunk, hogy a villamos ezt nem tudná megadni! Nem csak azért, mert lassabb, kisebb kapacitású, de azért is mert az utas közönség jelen igényvételének megtartásához olyan sűrűn kellene közlekedtetni és olyan utakat kellene keresztezni, amellyel mint például a Soroksári út keresztezésével Dél Pestet, vagy például a II. Rákóczi Ferenc út keresztezésével Csepelt és Csepel szigetet lehetetlenítik el közlekedésileg. Ráadásul ahol nagy és gyorsvillamosokat közlekedtetnek Európában ott van látványosság, ott nem baj a lassabb közlekedés és van neki hely. Itt azonban nincs igazán látványosság, a környező vonalak túltelítettsége miatt nincs hely és igenis számít, hogy a vonal gyors a XXI. század igényeinek és ne az 1800-as évek végének, az 1900-as évek elejének fejlesztési lehetőségeinek megfelelve fejlődjön és jusson előre. A villamos fejlesztés ugyanis bár nyilván vannak modern változatai, de mégis az 1900-as év körül kirajzolódó modernizáció, melyen talán már mi is túljutottunk!

 

Ráadásul a villamost nem lehet regionális járattá tenni! Nem lehet délre hosszabbítani és ezáltal nem lehet hatalmas igényeket kielégíteni és nem lehet tovább fejleszteni sem. Pedig a déli hosszabbításnak nagy jelentősége van, az egyre nagyobb lakos létszámot felölelő agglomerációnak ez egyre inkább és egyre hevesebben jelentkező igénye.

 

Korábbi részeinkben ebből az igényből és a déli hosszabbításból mutattunk be részleteket. Előbb bemutattuk, hogy hogyan lehetne a vonalat elvinni az Auchan Szigetig, ahol hatalmasak a parkolási lehetőségek és amit az agglomeráció is könnyen eltud érni ezzel is a Csepeli HÉV vonalát fejlesztve. Bemutattuk azt is, hogy hogyan lehetne ezt a vonalat tovább vinni olyan területekre, ahol ma nincs más csak közúti közlekedés egyetlen meghatározó központi úttal, amely ha beáll senki nem tud eljutni és semerre. Rámutattunk arra, hogy ez a hosszabbítás tudna segíteni ezeken a területeken és településeken vagy településrészeken. Így vittük a Csepeli HÉV vonalát a tervekben tovább Lakihegyen át Halásztelekre.

Jelen részünkben ezen is túlmutatunk! A vonalat ugyanis tovább vinnénk még délebbre meghatározó és fontos csomópontba, közlekedési központba, ügyintézési centrumba ezzel is a teljes térséget felemelve. Déli hosszabbításunk harmadik szakaszában ugyanis Halásztelekről indulnánk el, hogy a Halásztelek és Szigetszentmiklós közötti pusztán egy hatalmas rendezvény központot a Szigetszentmiklósi Sportcsarnokot és térségét érjük el. Ezután a két település közötti pusztán a vonal a Szigetszentmiklós Ifjúság Fejlesztő Központhoz jutna el, hogy végül Szigetszentmiklós Alsó megállónál a Gyári utat keresztezve a Ráckevei HÉV vonalára csatlakozzon és Déli végleges végállomását Szigetszentmiklós – Gyártelepet elérje.

 

Szigetszentmiklós – Gyártelep már ma is egy ilyen vonal fogadására felkészült lenne, hiszen a Csepel Autógyár egykori kiszolgálása miatt számtalan vágány maradt még mindig és szabadon a területen. Ebből a Ráckevei HÉV csak kettőt használ így a Csepeli HÉV másik kettőn egyszerűen elférne. Szigetszentmiklós – Gyártelep ráadásul egészségügyi központtal, leendő bírósággal, ügyészséggel, rendőrséggel, térségbeli Volán járatok átszállási lehetőségével is kecsegetett, amely így hatalmas néptömegeket mozdít meg. A közlekedésileg fejlesztendő területnek pedig hatalmas segítség lenne, ha a Csepeli HÉV eljönne területére.

 

Korábbiakban egy másik jellegű levelünkben már rámutattunk arra, hogy mennyire fontos lenne, hogy a Csepel-sziget minden irányba nyitott és átjárható legyen. Ne csak északra az egyre nagyobb lakos létszám miatt egyre szűkülő zsák rendszerbe, hanem délre, akár a Ráckevei HÉV Dunaújvárosig történő elvitelével, melyhez minimum szükség lenne Tököl és Ráckeve között a vágányok egy vágányosról két vágányossá tételére. Ha a Ráckevei HÉV így délen Dunaújvárosig, északon Közvágóhídig vagy Kálvin térig, esetleg egyes a Kén utcánál a vasút vonalakra rávezetett szerelvényekkel Keleti Pályaudvarig menne, akkor ez egy Gyártelepi átszállással a Csepeli HÉV-en közlekedők számára is igénybe vehető lenne. Így működhetne egy teljes és modern HÉV vonal, vagy gyorsvasút hálózat egy teljes egészként, egy régiót, egy térséget, a Csepel-szigetet gyorsvasút hálózatként felemelve.

Persze nem mondjuk azt, hogy fejlesztési terveink olcsók és kis volumenűek! De elhozhatók mindenképpen, fokozatosan, szakaszról szakaszra és idővel. A tervek és kivitelezések elősegítése úgy látjuk ezentúl, hogy jelen korunkon is túl mutat, de a jövő nemzedékét, így gyermekünket és unokáinkat is nagy mértékben megsegítenénk vele és méltó örökség maradna a jelen korból az utókorra!

 

Éppen ezért kérjük támogatásukat, átfontolásukat és mindennek elősegítését.

 

Köszönjük!

 

 

Szigetszentmiklós, 2016 Szeptember 4.

Tisztelettel:

 

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4511675407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása