Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Csepeli HÉV fejlesztése több részben 4. Nyitás délre - A második fázis – Csepeli HÉV Halásztelekig

2016. augusztus 27. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

és

Kedves Barátaink!

 

2016.07.31-én egy sorozatot indítottunk meg, amelyben és több részben azt szeretnénk bemutatni mi lehet a Csepeli HÉV fejlesztése no és persze mi nem.

 

Éppen ezért előző részeinkben kitértünk az északi részen meglévő és kialakítandó fejlesztési lehetőségekre és bemutattuk, hogy akár az Olimpia, akár az azon túlnyúló hosszú távú közlekedés fejlesztés szempontjából a Kálvin térig történő gyorsvasút jellegű meghosszabbítás miért és milyen jó lenne. Bemutattuk, hogy a villamossá alakítás nem alternatíva és azt is, hogy súlyos kapacitás csökkenés nélkül egyáltalán nem is oldható meg. Rámutattunk arra, hogy a Soroksári út és a II. Rákóczi Ferenc út 50 másodpercenként egy percenkénti keresztezésében mekkora veszély rejtőzik és, hogy Csepel, Csepel-sziget és Dél Pest közlekedési lehetőségeinek viszonylagos fenntartása és élhetősége miatt ilyen fatális hibát nem szabad elkövetni!

 

De már elindultunk délre is. Felkínáltuk azt a lehetőséget, hogy hogyan lehetne a Csepeli HÉV-et is a többi HÉV vonalhoz hasonlóan Budapest közigazgatási határát átlépő regionális gyorsvasúttá tenni! Hogyan lehetne egy a Fővároson kívüli végállomást létrehozni, ahol lehet parkolni, ahova ellehet jutni, s amelynek hatására azt a zöld szándékot, hogy Fővárost autók tekintetében tehermentesítsük ellehet érni egy biztos és megbízható regionális gyorsvasúttal.

 

Előző részünkben Auchan Szigetig jutottunk el, de mai részünkben eljövünk még ennél is délebbre. A vonal e tekintetben már olyan területeket, településeket tudna elérni, ahol csak közúti közlekedés van ráadásul egyetlen egy központi úttal, a II. Rákóczi Ferenc úttal, amely ha bedugul a település vagy településrész nem érhető el.

 

A vonal, tehát második déli hosszabbításában, akár jelentős Uniós pályázattal és a Londonban, Párizsban, Madridban megszokott oly megbízható gyorsvasútként az Auchan szigettől elindulva ismét kijönne a II. Rákóczi Ferenc út mellé, illetve átjönne alatta. Az M0-ás hidat már a Nagy-Duna felőli oldalon keresztezné és ennek a meghosszabbításnak ez is a legmacerásabb és legtöbb odafigyelést és munkát jelentő, de nem megoldhatatlan kockázata. Aztán rögtön rátérne a gátra és a vonal azon is futna egy darabig. Azon lenne például Lakihegy nevű megállója is. Lakihegy után kiérve a lakott terület végére a pusztán a vonal egy balkanyarral ismét a II. Rákóczi Ferenc út alatt menne át, hogy átérjen Magyarország legnagyobb tornya Lakihegyi adótorony mellé. Itt két település, azaz Szigetszentmiklós és Halásztelek között a pusztán futna, hogy Halásztelket a keleti oldalon közelítse meg előbb a Halásztelek-Felső, majd a Halásztelek Központ megállóban. Persze ezt követően a sok vágánnyal és nagy fejlesztési lehetőséggel rendelkező Szigetszentmiklós – Gyártelepig futna Szigetszentmiklós Sportcsarnokának érintésével, de ezt majd egy következő részünkben mutatjuk be!

 

Ezzel a második résszel nagy kockázatot vállaltunk! Hiszen az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút tervezői sem mertek elmenni ennyire lakott területek felé. Ők akkor a Csepel és Szigetszentmiklós közötti nagy pusztán keresztül a vonalat déli irányban a Szigetszentmiklósi nagykanyarra vezették volna! Csakhogy arra alig él és alig lakik valaki. Meglátásunk szerint és bízunk abban, hogy döntéshozók is egyet értenek velünk egy vonalat arra kell vinni, amerre a legtöbb ember él lakik, s ahol a legtöbb ember igénybe tudja venni vagy szolgálja az érdekeit.

 

Bár már az északi részeknél is megmutattuk, de a déli meghosszabbítás mutatja meg igazán, hogy mindazt amilyen lehetőség a Csepeli HÉV-ben rejtőzik csak gyorsvasútként, nem pedig villamosként lehet megoldani. Ahol ma még egy picit az 1800-as évek végének és az 1900-as évek elejének villamos hálózatát idéző modern villamosokat részesítik előnybe ott vannak párhuzamos és gyorsabb eljutási lehetőségek is. Ott az a cél, hogy nagytömegeknek megmutassanak valamit, de más koncepciókban és párhuzamos gyorsvasútakban szolgálják az A-ból B pontba eljutás leggyorsabb lehetőségét is. A Csepeli HÉV vonatkozásában nincsenek párhuzamos vonalak és egy-két kivétellel olyan látványosság sincs, amelyet érdemes lenne mutogatni lassabb járatokkal. A Csepeli HÉV-nek mindig is A-ból B pontba történő leggyorsabb eljutási lehetőség volt a célja, ezért is a másik neve Csepeli Gyorsvasút. A Gyorsvasút pedig, mint már többször írtuk nem idegen a modern Európába, hanem ez a jövő! Meglátásunk szerint modern, légkondicionált kocsikkal, mely akár lehet a STADLER RAIL is éppen ebbe az irányba kellene nyitni.

Éppen ezért ezen projekt átfontolására és támogatására kérjük döntéshozóinkat politikai ideológiától és mindentől függetlenül, hiszen túlmutat rajta jelentőségében és időtáv tekintetében is!

 

 

KÖSZÖNJÜK!

 

Szigetszentmiklós, 2016 Augusztus 27.

Tisztelettel:

 

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5011656162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása