Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

A Csepeli HÉV fejlesztése több részben 2. Villamossá alakítás? - VISSZA SZÓL AZ ÚT! – A tervezők a fizikával vesztek össze?

2016. augusztus 05. - Buckai Szövetség Egyesület

Tisztelt Magyar Kormány!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!

Tisztelt Miniszter Úr!

Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!

Tisztelt Főpolgármester Úr!

Tisztelt Pest Megyei Önkormányzat!

Tisztelt Csepeli Önkormányzat!

Tisztelt Polgármester Úr!

és

Kedves Barátaink!

 

2016.07.31-én egy sorozatot indítottunk meg, amelyben és több részben azt szeretnénk bemutatni mi lehet a Csepeli HÉV fejlesztése no és persze mi nem. Előző részünkben részletesen taglaltuk ki, hogy ha villamos lenne a szigetről nem tudna kijutni, hiszen a környező hálózatok túltelítettek így a Csepeli villamos egyetlen jelenlegi hálózaton sem tudna elférni jelentős érdek sérelem, jelentős kapacitás csökkentés és jelentős károkozás nélkül. Kifejtettük, hogy a HÉV megmaradása, szerelvényeinek korszerűsítése, gyorsvasút hálózattá alakítása és északon Kálvin térig történő bevitele sokkal jobban szolgálja az esetleges Olimpiai érdekeket, miközben délen az Auchan Szigetig történő elvitellel már regionális járattá tehető és a MÁV által is átvetethető, hogy aztán a Csepeli HÉV egyszer Lakihegyen, Halásztelken és Szigetszentmiklóson keresztül Szigetszentmiklós Gyártelepig jusson el.

 

Mai részünkben egy picit mást szeretnénk bemutatni! Mást, amely szintén a fizikához kötődik és amelyet mintha elfelejtettek volna döntéshozóink!

 

 A HÉV ellenes érvek alapvető fő mozgatórugói, hogy elévültek, illetve hogy az átszállási lehetőségek okán itt-ott kell sétálni, valamint hogy kisgyermekeseknek és tolókocsival közlekedőknek, betegeknek sokkal nehezebb velük és általuk közlekedni! Csakhogy és természetesen mindazok, akik a HÉV-ért, a Gyorsvasútért és az Észak-Déli Regionális Gyorsvasútért küzdenek sem matuzsálemeket szeretnének, hanem korszerűsítéseket! Méghozzá modern és alacsony padlós gyorsvasút szerelvényekben.

 

A HÉV mellett küzdők mást vesznek figyelembe! Azt veszik figyelembe, hogy ez a HÉV 13 perc alatt van Csepelről Boráros téren! Alig keresztez valamit, így közlekedési probléma közlekedését nem nehezítheti és biztosan eltud A pontból B pontba jutni! Ráadásul számtalan fejlesztés, későbbi nagy beruházási terv részét képezi, amellyel úgy a Főváros, mint az agglomeráció életét meglehet könnyíteni!

 

De menjünk vissza a villamosokhoz! Az érv mellettük, hogy alacsony padlósak és általuk átszállás nélkül a fonódó villamos rendszerébe bárhova ellehet jutni! Persze ez hamis érv, mert a szigetről nem fér ki és azt is láthatjuk, hogy a Budai fonódó mit is hozott el és ott ahol egyébként párhuzamos alternatívák is vannak mennyire szidják és milyen nehézségeket okozott! Nekünk azonban nincs menekülési útvonal! Nincs B opció!

 

A Csepeli HÉV-ről kevesen tudják talán, hogy 726 – 748 utast visz el, míg a Combino csak 353-at, a CAF hosszított változata, pedig csak 345-öt.

 

 

 

Nem hamis hát az az állítás ez alapján, hogy egy HÉV-nyi embert két villamos tud elvinni. Ahogy az sem hamis állítás, hogy a csúcsidős 5 perces HÉV indulásokat villamos esetén 2 – 2,5 percre kell lehozni! 2 – 2,5 percre, de csak egy irányba! A villamost a 2-es villamos vonalán nem lehet elküldeni és nem csak azért mert az a vonal többszörösen túltelített, hanem azért is, mert a Combinok és a CAF villamosok számára a Széchenyi tér és az Eötvös tér közötti alagút, valamint a Kossuth tér körüli kacskaringózás komoly útakadályként jelentkezik! Marad hát egy másik opció! A Csepeli HÉV a Soroksári útat fogja keresztezni!

 

Egy másik út figyelembe vételével nézzük csak mit is jelent ez?

 

Csepelen kívül a következőt:

 

Ha egy irányba 2 – 2,5 percenként indítanak villamosokat akkor az egyes útkereszteződéseknél 1 – 1,5 percenként vagy 50 másodpercenkénti leállítást jelent. Ha pedig ez az egész a Soroksári útat fogja keresztezni az azt jelenti, hogy a Kecskemét – Dabas – Alsónémedi útirányból az 5-ös úton át, a Baja – Solt – Dunaharaszti útirányból az 51-es főúton át közlekedő, a Csepel-szigetről a Kwassay és a Gubacsi hídon át közlekedő valamennyi utasforgalmat és közlekedési lehetőséget 50 másodpercenként lefogják állítani! S ebben az esetben sem a XX., sem a XXIII. kerület forgalmáról nem is beszéltünk! Ez, pedig nem jelent mást mint Dél Pest, Csepel és Csepel sziget halálát! Itt senki nem fog tudni közlekedni és semerre, mert akkora dugók lesznek! Ez a forgalom és szabályozás a körútival nem vethető össze, mert ott vannak alternatívák, csakhogy itt nincsenek!

 

S ne felejtsük el, hogy mi Csepel szigetiek mind a 200 ezren miért is küzdünk? Azért mert alig vannak kijárataink, a sziget zsákként működik és mivel a szigeten egyre többen élünk ezért a kijáratok egyre szűkebbnek tűnnek! Ha haza küldjük azt az utat, amelybe a kijáratok beleágaznak segítünk vagy rontunk a helyzeten? Szerintünk ez rontás! Szerintünk ez nem segít a helyzeten! De nézzük a másik utat, amelyet mindez keresztez:

 

 

Csepelen belül a következőt:

 

A HÉV végállomásnál ez a vonal a II. Rákóczi Ferenc út forgalmát keresztezi! Mindezt persze a HÉV-ek esetén csúcsidőben 2,5 – 3 percenként, hogy az 5 percenkénti HÉV indulás rendben legyen! Villamos esetében azonban itt is 50 másodpercenkénti leállítás lenne! 50 másodpercenként leállítva az az út, amely Szigetszentmiklós, Szigethalom, Halásztelek, Tököl, Szigetcsép, Szigetszentmárton, Szigetújfalu, Ráckeve, Makád, Szigetbecse és Lórév forgalmát hozza be Csepelre! Az az út lenne így keresztezve, amelynél már most is kilométeresek a sorok hiszen a gerinc út déli Szigetszentmiklósi részét is bele vezették és az északi Csepeli résszel is ugyanez a helyzet! Több település forgalmát és az el nem készült gerinc út középső szakaszának forgalmát is ennek az útnak kell levezetni! És ez az út 50 másodpercenként keresztezve? Nemcsak Csepel szigetről nem tudunk majd kijutni, de a Csepel szigeten belüli közlekedésnek is vége!

Tisztelt Döntéshozók!

 

Na ez az amit nem szeretnénk kérni!

 

Ez nem fejlesztés a villamosokkal, hanem pusztítás! 200 ezer ember közlekedési lehetőségének teljes tönkre tétele! Kérjük Önöket ezt gondolják végig mégegyszer, s  a fizika tudományával ne vesszenek már ennyire össze!

 

 

Kérjük a fejlesztés, az építés szándéka járja Önöket körbe és ne a pusztítás, a középkorba küldés szelleme! Kérjük abba segítsenek bennünket, hogy a Csepel szigetről ki lehessen jutni, hogy a Csepeli HÉV korszerű, fejlett, gyorsvasút, regionális vasút lehessen, hiszen mindannyiunknak ez az érdeke!

 

KÖSZÖNJÜK!

 

Szigetszentmiklós, 2016 Augusztus 5.

Tisztelettel:

 

 

                                                                                            Csizek Csaba

                                                                                 BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET

                                                                                                          Elnök

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr988987350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása