Közérdekű adatigényléssel fordultunk Szigetszentmiklós város Önkormányzata felé, hogy megtudjuk tételesen a Hivatal pontosan milyen főként Szigetszentmiklósi ingatlanokkal rendelkezik és azok hol helyezkednek el!
Mindez az adatbekérés fejlesztési szándékokat és célokat szolgált volna, hiszen a kapott adatok alapján látható, hogy mi az ami felhasználható lehetne óvoda, iskola, orvosi rendelő, gyógyszertár építésére és mi az amelynek cseréjével talán jobban elérhető például a Dunapart! Nem számítottunk nagy költségre, hiszen bármely gazdálkodó szervezetnek van könyvelése, így van könyvelése a Polgármesteri Hivatalnak. Ezen a különböző rendelkezésre álló eszközeit (szaknyelven: tárgyi eszközöket) tételesen nyilván kell tartani; így többek között az ingatlanokat is, s ezek leszűrése és kinyomtatása körülbelül 5 perc!
Az Önkormányzat válaszlevelében a leszűrési munkálatok nehézségére és így kialakult költségekre hivatkozással 4.000 ft-ot kért az adatért! Rendkívül kíváncsiak lettünk! Vajon nincs is könyvelésük és ezeket kézzel kell kiírni? A papír ilyen drága? Vagy mi lehet ennek a költségnek az indoka? Ugye nem csak hasra ütés?
A 4.000 Ft nem sok pénz! De az elv, amely ezt meghatározta számunkra érthetetlen!
- CsCs -
BSZ elnök