Buckai Szövetség Egyesület

Buckai Szövetség Egyesület

TAXI: Fejre állt szolgáltatások? - avagy - Az utas van a taxiért?

2017. október 29. - Buckai Szövetség Egyesület

A gazdálkodás a szűkösen rendelkezésre álló erőforrások hatékony felhasználására irányuló tevékenység. Egy vállalkozásnak, egy szolgáltatásnak, pedig olyannak kell lennie, amilyen a vevői és amilyen a piaci igény – hallhatja bármely közgazdász tanonc egy közgazdasági vagy vállalatgazdasági órán tanulmányai során. De vajon így lenne? Vagy ez is egy olyan elmélet, melytől igencsak messze esik az élet?

 

Budapest és környékén taxiéknál, mintha nem tanítanák ezeket az elméleteket! Nem nem a sofőröknek nem, hanem azoknak nem, akik a rendelésekért, a diszpécser szolgálatért, a taxi érkezéséért felelnek! Tapasztalatok szerint a vevői igények ezeken a helyeken semmit sem érnek, s mintha azt az érzetet keltenék, hogy nem ők mint szolgáltatók vannak a vevőért, hanem a vevők értük élnek.

 

Itt pedig ne olyan általános paradigmákra kell gondolni, hogy ezek az emberek ott az irányításban civilizálatlanul kommunikálnak, önmagukról sokat képzelnek, hanem sokkal súlyosabb esetekre, melyen elgondolkozik az ember, hogy mégis hogyan lehetséges!

 

Vegyünk pár példát!

 

Első esetünk Szigetszentmiklóson történt meg! A szolgáltató akkor elérhető, amikor jár a busz is! Egy kis konténerben ő is és pár sofőrje is láthatóan unatkozik! Rend vagy valami olyan viszony, amely civilizált taxi körülményekre utalna nincsen! Hétvégén vagy hétköznap éjjel, amikor taxi a legjobban kellene nagyjából semmi sincsen, s ha telefonálunk nem egyszer azt kapjuk: 2 óra múlva jönnek!

Második esetünk Budapest egyik legnagyobb taxi társasága volt! 20 – 25 percig csörög a telefon mire egy életunt hang beleszól! Keres taxit! Nem lát! Utána nézz! De tartsuk a telefont azért! Megy a zene 10 percig, megy a zene 20 percig, majd ugyanaz a társaság, ugyanaz a nő egy másik számról:

 

·       „Mi van má! Ott a taxi! Nem kell?”

·       De ne haragudjon már maga mondta, hogy keres taxit! Azt vártam!  - miközben azt gondolja az ember, hogy elmegy a kedves diszpécseres, de nagyon a fenébe!

 

S akkor még nem beszéltünk arról, hogy a kétszer 20 – 25 perccel még BKK-val is simán eljutott volna már oda, ahova menne!

 

Harmadik esetünk szintén Budapest, de ma történt és friss eset! Aplikáció használata csak a diszpécseresekkel beszélni ne kelljen! A beszélgetés kihagyása ugyanis jót tesz az idegeknek esetükben! Beállítva a helyszín! Rögzítve! Jöhet! Másfél utcára a taxi! Így talán az ember nem ázik szét és a szél sem fújja el! Az ikon nem mozdul, majd központilag törlik! 5 percig semmi, majd elkezd a telefon csörögni! Azzal kell beszélni, akitől az ember hány, mert képtelenek a dolgokat megfelelően kezelni! Közlik bocsi, de törölték a közelben lévő taxit és szabad a viharban 10 – 15 percet várni, amíg lesz egy másik…

 

Magyarország fejlődik, ahol remek a szolgáltatás és fő a vevői és fogyasztói igény! Nos vagy a meghatározás rossz! Vagy nekünk nincs szerencsénk! Vagy mi csak azt hisszük, hogy Magyarországon élünk, pedig nem is!

 

 

 

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

 

A bejegyzés trackback címe:

https://buckaiszovetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8113115298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása