„Tisztelt” Szigetszentmiklósi Önkormányzat!
Megvetendő és elkergetendő Polgármester Úr!
Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!
Tisztelt Miniszter Úr!
Szigetszentmiklós város Önkormányzata, mint sok más Önkormányzat bizonyos feladatainak elvégzéséhez jogászokat alkalmaz. Ugyanakkor jogi végzettségű személyekkel rendelkezik saját berkein belül is. A törvényesség őreként aposztrofált jegyző, aki az Önkormányzat törvényes működéséért, és a meghozott döntések jogszabályszerűségéért felelős így számtalan további jogásszal támasztja alá tevékenységét a Polgármesterrel együtt Önkormányzaton belülről és kívülről is.
De hol a határ? Mi az az ügy, amit még Önkormányzaton belül kell és mi az az ügy, amit már megbízott jogásszal kell az önkormányzatnak elvégezni? Vannak-e és ha vannak, akkor milyen téren léteznek az átfedések? Akár kevesebb szerződéssel, akár kevesebb jogi alkalmazottal optimalizálhatók-e a költségek? Avagy kevés jogász van, mert annyi a jogi helyzet?
Mi alapján választják ki a jogászokat? Pályázat? Barátság? Szakmai jó hírnév? Helyben lét? Mi a kritérium? Most és ma a Szigetszentmiklósi Önkormányzat hány jogásszal áll kapcsolatban? Név szerint, mint közérdekű adatot melyiket és milyen típusú ügyekre alkalmazza? Előfordul az, hogy nemcsak közvetlenül Önkormányzatra tartozó jogügyletekre? Előfordulhat az, hogy mondjuk barátok megvédésére? Ha előfordulhat, akkor az Önkormányzat jogi szolgáltatásra költött pénzösszegének mekkora arányát tette ez ki évente? És milyen formába, hogyan került ez a könyvekbe és a költségvetésbe?
Megtisztelő és mellébeszélésektől mentes válaszukat mihamarabb várjuk!
KÖSZÖNJÜK!
Szigetszentmiklós, 2017 Január 23
Csizek Csaba
BUCKAI SZÖVETSÉG EGYESÜLET
Elnök